Trending deze week: Wijnen met Dries

Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.

Wie bij de gedachte aan Dries Roelvink nog stééds een gele zwembroek op z’n netvlies krijgt loopt tegenwoordig flink achter. Verruil de gele zwembroek voor het geel van een glas wijn en je komt al meer in de buurt. De volkszanger gaat op TikTok de afgelopen weken namelijk viraal met zijn uitgebreide (heel uitgebreide) wijnproeverijen.

Slow-tv is er niks bij als je het account @driesroelvinkofficial opent. In de minutenlange video’s is te zien hoe Dries met toeziend oog toekijkt hoe de sommelier de fles opent, hij het label nauwkeurig bestudeert en vervolgens uitgebreid gaat proeven. Iedere smaakpapil die Dries in zich heeft wordt ondergedompeld in de wijn naar keuze en Dries zou Dries niet zijn als er ook een iconische uitspraak aan het proeven te pas komt. Valt de wijn in de smaak? Dan is ie ‘fantastico’. 

De proeverijen zijn een hit. De meest bekeken video, waarin het lijkt alsof onze blonde god de lekkerste wijn ooit te pakken heeft, gaat wereldwijd viraal en heeft inmiddels meer dan 16 miljoen views te pakken. Heb je met de aankomende warme dagen weer een lekkere terrasdag gepland, neem dan van tevoren zeker nog even een kijkje op het account van Dries voor de optimale winetasting experience. Oh en vergeet de sommelier geen goede fooi te geven voor zijn geduld. ;)

BONUS: check ook even dit ‘Fantastico’ filter voor de ultieme Dries-terrasdag.

Dorst & Lesser, gespecialiseerd in de creatie van social media strategieën en content, schrijft wekelijks #trending.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie