Een groep Ierse kinderen heeft social media veroverd met hun energieke drum and bass rapnummer, 'The Spark'. Het nummer, geproduceerd door GMCBeats, werd op 15 mei uitgebracht als onderdeel van Cruinniú na nÓg, een jaarlijkse viering van creatief jeugdig talent in Ierland. De video toont de kinderen feestend en rappend in Cork en heeft op X meer dan 8 miljoen weergaven.
Social media rules
'The Spark' is een klassiek voorbeeld van hoe social media bepalen wat we luisteren. De snelle verspreiding op platforms zoals X, Instagram en TikTok laat zien hoe content zonder grote promotiecampagnes wereldwijd kan resoneren. Het toont de kracht van social media als distributieplatform en hoe authentieke content wereldwijd kan aanslaan.
Bepaald de jeugd wat wij luisteren?
'The Spark' is niet alleen een virale hit, maar ook een inspirerend voorbeeld van hoe social media de manier waarop we muziek ontdekken en consumeren, transformeert. Zo zien we ook dat artiesten vaak een deel van een nummer op TikTok uitbrengen en daarna pas releasen zoals bijvoorbeeld Bizzey en Roxy Dekker dat doen. Deze video’s gaan dan compleet viral en zijn dan al populair voordat ze überhaupt officieel uitgebracht zijn.
Het succes van ‘The Spark’ laat zien dat de juiste mix van authenticiteit, timing en de kracht van social media kan leiden tot onverwachte en wijdverspreide populariteit. Een classic voorbeeld van hoe jongeren wederom toekomstige smaakmakers kunnen zijn.
Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!