Overslaan en naar de inhoud gaan

Trending deze week: de vrolijke logica achter ‘Girl Math’

'Girl Math' haalt de schaamte weg die (te) veel uitgeven met zich mee kan brengen. 'Een tas van 400 dollar kost maar 1,10 dollar per dag.'
Girl math explained
Girl math explained

Deze week staat "Girl Math" in de schijnwerpers op TikTok, waarbij vrouwen op een humoristische wijze hun eigen gedrag rechtvaardigen met slimme berekeningen. De trend komt voort uit het populaire "Girl Dinner" (de trend waarin vrouwen op een grappige manier hun eetkeuzes rechtvaardigen), en heeft nu een eigen leven gekregen als "Girl Math". Maar dit gaat verder dan alleen het verantwoorden van impulsieve uitgaven - het is een speelse vorm van logica die niet draait om goede of slechte financiële keuzes.

related partner content for mobile comes here

Goedkoop toch?

De kern van "Girl Math" draait om het herkaderen van onze relatie met geld op een luchtige en positieve manier. Neem bijvoorbeeld het scenario van een tas van 400 dollar. Door deze uitgave over 365 dagen te verdelen, lijkt het alsof de tas maar iets meer dan 1 dollar per dag kost. Goedkoop toch? Vinden wij ook! Dit soort berekeningen voegen een vleugje plezier toe aan financiële overwegingen en halen de schaamte weg die soms gepaard gaat met geld uitgeven. Zoals Samantha aan BuzzFeed uitlegt: "Girl Math is fun logic." Het gaat niet om goede versus slechte financiële beslissingen. "Het draait om het creëren van je eigen regels en genieten van de dingen die je gelukkig maken."

Wees de eerste die Girl Math inzet!

Voor bedrijven biedt deze trend een unieke kans om zich te onderscheiden. Nog geen enkel merk heeft de sprong gewaagd om op deze trend in te spelen. Dit is hét moment om creatief te zijn en "Girl Math" in te zetten om je boodschap over te brengen. Als je als bedrijf een eigen twist kunt geven aan deze trend, zal je ongetwijfeld de aandacht trekken en de show stelen. Laat je creativiteit de vrije loop en creëer een versie van "Girl Math" die past bij jouw merk.

 

Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in