Bureau Team5pm is een eigen onderzoekstak gestart gericht op YouTube. De onderzoekstak heet Team5pm Labs en staat onder leiding van Yannick Abrahams (op de foto boven dit artikel). Team5pm Labs werkt zelfstandig en daarom ook beschikbaar voor organisaties die niet met Team5pm werken.
De onderzoekstak neemt verschillende aspecten van YouTube onder de loep om klanten te helpen meer resultaat te halen uit YouTube-video's. Volgens Team5pm Labs is de creatieve aanpak voor vijftig procent verantwoordelijk voor het succes van een digitale campagne. Abrahams: 'Daarom doen we thumbnail- en video pre-tests met behulp van audience retention data, eye-tracking, heatmapping en neuro-onderzoek.'
Succes van video's voorspellen
Het onderzoek moet het succes van een YouTube-video vooraf inzichtelijk maken en tips opleveren om de video vóór publicatie te verbeteren. Team5pm Labs wil zo betere video's opleveren en klanten duidelijker kunnen informeren over de effectiviteit van een digitale videocampagne. Peter Minkjan, medeoprichter van Team5pm, laat weten: 'Met Team5pm Labs kunnen we onze klanten nog effectiever bedienen en kunnen zij mede door deze slimme inzichten hun doelgroep beter bereiken.'
Volgens Minkjan is Team5pm het eerste YouTube-only-onderzoeksbureau ter wereld. Team5pm is gevestigd in Amsterdam en werkt onder andere voor Hyundai, Center Parcs, Volkswagen en KPN.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!