TBWA lanceert een nieuw bureau, TBWA\X, met een focus op customer experience en performance marketing waarbij creativiteit het onderscheidende vermogen moet zijn. Kitty van Riemsdijk (voorheen IceMobile en Yourzine) treedt toe als managing director en stuurt samen met ceo Nishant Dogra TBWA\X aan.
Customer experience is vaak veel van hetzelfde en de potentie van customer-centric marketing is groot volgens het bedrijf. 'Als bedrijf of merk speel je in op individuele inzichten en gebruik je media efficiënt en zo persoonlijk mogelijk. De uitkomst is vaak voorspelbaar, onopvallend en onnodig complex. Het is voor merken daarom lastig om echt onderscheidend en impactvol te zijn in de digitale wereld.'
De bestaande creativiteit van TBWA moet het onderscheidende vermogen zijn van TBWA\X en het nieuwe bureau wil de customer journey op een 'creatieve, disruptieve' en data-gedreven manier regisseren. Het richt zich met de nieuwe propositie op bestaande en nieuwe klanten. TBWA\X brengt de expertise van mobile, digital, CRM en Social Marketing samen met de creatieve vaardigheden van TBWA/NEBOKO
Vliegende start door integratie
Door de integratie van bestaande competenties uit onder andere TBWA\Mobile, start het bureau met 80 specialisten op het gebied van customer experience. Hieronder vallen customer journey experts, CRM- en performance marketeers, social media specialisten, digital designers en developers. De komende tijd worden verschillende competenties versneld uitgebouwd. Volgens Ledder sluit TBWA\X aan op de vorig jaar opgerichte consultancy-tak New Growth Strategies.
Nishant Dogra, ceo, TBWA\X: 'Als een van oorsprong specialistisch bureau (TBWA\Mobile) weten wij hoe complex het soms kan zijn om met verschillende bureaus tot goed werk met echte impact te komen. Met TBWA\X integreren wij verschillende customer experience & performance specialismen onder één dak.'
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!