Suzuki wil bekendstaan als 'betrouwbaar en plezierig' en lanceert nieuwe merkpositionering

In de campagne worden ‘alle productgroepen’, dus ook de motorfiets en buitenboordmotor, van het automerk over het voetlicht gebracht.

Suzuki kondigt een nieuwe merkpositionering genaamd ‘Serious about fun’ aan. De introductie gaat gepaard met een nieuwe merkcampagne in de Nederlandse markt, ontwikkeld door bureaus The Merge, Branddoctors en Dpplr. Suzuki voert de nieuwe merkpositionering 'op alle kanalen' door, van de website en campagnes tot de zogenoemde showroombeleving, aldus het automerk.

Suzuki staat naar eigen zeggen al jaren bekend als betrouwbaar. Het merk heeft techniek en duurzaamheid hoog in het vaandel staan, maar het draait vooral om 'het beleven van plezier' van de producten van het automerk. Die twee elementen, plezier en betrouwbaarheid, moeten met de nieuwe positionering worden onderstreept.

Alle productgroepen

Anne Moser, marketing manager van Suzuki in Nederland, zegt: 'Met deze merkstrategie creëren we een onderscheidende positie ten opzichte van andere merken. In de campagne combineren we bewust al onze productgroepen: auto's, motorfietsen en buitenboordmotoren. Samen met de nieuwe huisstijl zorgt dit ervoor dat we een consistent verhaal vertellen aan de consument.'

Frank Jockin, creative lead bij The Merge, vult aan: 'Voor de tv-commercial hebben we documentair gefilmd. Bijna alle mensen die je in de film ziet zijn echte Suzuki-rijders.'

De campagne, waarin ook zangeres Naaz te horen is, wordt uitgerold op televisie, online en radio. Bekijk 'm hieronder:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie