Roland van Maanen en Markward van der Mieden zijn een nieuwe bureau voor employer branding en recruitment marketing begonnen: Pit Agency. Het tweetal spreekt van een bureau dat ‘de strategie van bedrijven tot leven brengt en mensen in beweging’. De gedachte is dat het binden en behouden van talent een sterk employer brand vergt.
Beiden waren partner bij brand consultant bij Business Openers, het adviesbureau dat is opgericht door Marc van Eck. Van der Mieden werkte er al sinds 2012 en werd er vorig jaar partner. Van Maanen sloot zich (na een carrière van twaalf jaar bij ABN Amro), nog maar twee jaar geleden aan bij Business Openers. Waarom zo snel weg? Was het niet mogelijk om de propositie van Pit Agency binnen Business Openers uit te rollen? ‘Nee, dat ging niet’, zegt Van Maanen, ‘de propositie van Business Openers is om zich louter te richten op marketingstrategie. De creatieve kant, de executie, zit niet in het dienstenpakket. Dat heb ik de afgelopen twee jaren erg gemist. Vandaar dat Markward en ik zijn gestart met Pit Agency. Daar doen we niet alleen strategie, maar ook creatie.’
Volgens Van Maanen zijn bureaus op dit moment vaak gespecialiseerd in arbeidsmarktcommunicatie of interne communicatie. ‘Vanuit de kern van de organisatie -de Pit- willen wij bouwen aan een sterk werkgeversmerk.’ Pit Agency werkt samen met The Others, het creatieve bureau uit Amersfoort (oprichter en eigenaar: Chris Visser).