PR-bureau Coopr houdt op te bestaan en gaat op in merkbureau Brand Potential ​​​​​​​

Jos Govaart wordt de managing director van Brand Potential Benelux, medeoprichter Jody Koehler vertrekt. Op 1 oktober krijgt dit zijn beslag

Jos Govaart (l) en Guillaume Furminger van Brand Potential Benelux

Coopr houdt op te bestaan als zelfstandig PR-bureau en gaat op in Brand Potential, dat daarmee een fullservice merkbureau wordt van het Candid-platform, waar beide onderdeel van zijn.

Jos Govaart, medeoprichter van Coopr, krijgt als managing director de leiding over de Benelux-divisie van Brand Potential. Hij gaat daarbij nauw samenwerken met Guillaume Furminger, executive creative-director van het merkenbureau.

Door de samenvoeging ontstaat een organisatie van 120 medewerkers. In de VK werken 70 mensen, de Benelux-operatie telt 50 professionals. 

Brand Potential blijft in Rotterdam vanuit het kantoor van Coopr werken, naast de vestigingen in Amsterdam en Antwerpen. Jody Koehler, de medeoprichter en -directeur van Coopr, behoort daar niet toe; hij heeft besloten te vertrekken.

Minder complexiteit

Door Coopr te integreren in Brand Potential zet het bureau een belangrijke stap richting het aanbieden van een volledig dienstenportfolio.

De nieuwe strategie van Brand Potential Benelux draait om hoe een merk zich in de wereld presenteert, met een focus op merkidentiteit, merkexpressie, storytelling en merkreputatie, terreinen waar de expertise van Coopr ligt.

Govaart: ‘Als je nadenkt over merkstrategie, dan moet je ook nadenken over de reputatie van de organisatie en dan is PR-denken heel belangrijk. Ik denk dat het heel prettig is voor klanten dat dit geen gescheiden werelden hoeven te zijn bij de bureaus waar zij mee werken.’

Een van de redenen achter deze strategische zet is gebaseerd op uitgebreid onderzoek dat stelt dat klanten de voorkeur geven aan samenwerking met minder bureaus en het verminderen van complexiteit.

‘Toen wij als Coopr aan boord kwamen bij Candid had dit iets van veertien merken’, zegt Jos Govaart. ‘Dat was natuurlijk totaal onbegrijpelijk voor de buitenwereld. Het platform is nu verdeeld in Media, Comms - wat wij in Nederland gewoon advertising noemen - en Brand, het cluster waarin wij vallen. Het was uiteindelijk ook logisch om daar de bureaus samen te voegen.

Jody Koehler vertrekt

Govaart zegt veel zin te hebben in zijn derde ‘ondernemersavontuur’. ‘In 1997 ben ik Netvlies gestart, een digitaal bureau dat zich vooral op websites richtte. In 2009 startte Coopr en nu 15 jaar later volgt Brand Potential. Ik kijk er naar uit om mijn ervaring in te zetten om dit bureau te laten groeien.’

Wat Jody Koehler, met wie Govaart samen Coopr oprichtte en leidde,  hierna gaat doen is nog niet bekend. Govaart: ‘Ik vind het erg jammer dat Jody vertrekt. We waren allebei toe aan een nieuwe impuls in onze carrière, waarbij we elk een andere richting hebben gekozen. We zullen hem zeker gaan missen en wensen hem alle succes voor de toekomst.’

Later deze ochtend verschijnt er op Adformatie een uitgebreider interview met Jos Govaart.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie