Oppo kiest na pitch voor Gracious als digitaal bureau in Nederland

Chinese techmerk wil uiteindelijk meer naamsbekendheid en een groter marktaandeel in Nederland.

Brand visual van Oppo

Gracious heeft de pitch van Oppo gewonnen en wordt het lead-digital agency voor de Nederlandse markt. Het gaat de marketingstrategie van Oppo verder uitvoeren en de positionering in de Nederlandse markt aanscherpen. Uiteindelijk moet dit leiden tot meer naamsbekendheid en een groter marktaandeel. Aan de pitch namen ‘diverse toonaangevende agencies’ deel.

Het van origine Chinese merk Oppo heeft de afgelopen jaren een opmars gemaakt en is inmiddels uitgegroeid tot het vierde smartphonemerk wereldwijd, volgens Strategy Analytics Naast het uitgebreide smartphoneaanbod heeft het ook IoT-producten in zijn aanbod, zoals smartwatches en draadloze headphones.

The Voice en FC Barcelona

Oppo is dinds 2018 in Nederland actief. Het richt zich op het duurzaam verbeteren van het dagelijkse leven van gebruikers, zegt Julia Verwijs, digital-manager bij Oppo: ‘Ons verhaal willen we dan ook, zowel on- en offline, delen met zoveel mogelijk Nederlandse consumenten. Tijdens de pitch heeft Gracious ons laten zien dat ze op creatief vlak weten te verrassen.’

Oppo werkt voor zijn groeistrategie al jaren samen met gerenommeerde merken. In Nederland was het veel in beeld bij The Voice of Holland, ook heeft het samenwerkingen met FC Utrecht en Moco Museum.

Internationaal verbond Oppo zich aan onder meer Roland Garros, FC Barcelona, Wimbledon en Lamborghini. Het strikte het voetballers Neymar en Mohamed Salah voor productlancering campagnes.

De organisatie

Oppo is in meer dan 40 landen actief en heeft wereldwijd zes onderzoeksinstituten en vijf R&D-centra, evenals een International Design Center in Londen. Er werken 40 duizend mensen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie