Na een tender heeft het Programmabureau Noordzeekanaalgebied (NZKG) Mensch Creative Agency geselecteerd voor het ontwikkelen van een publieksverhaal en een bijpassend communicatieconcept.
Op 1 november 2026 bestaat het Noordzeekanaal 150 jaar. In de komende jaren gaat er veel veranderen op het gebied van bijvoorbeeld energie, toerisme, het landschap, wonen en de bedrijvigheid in de haven. Aan al deze ontwikkelingen werken verschillende partijen mee die allemaal hun eigen verhaal te vertellen hebben.
Aan Mensch is gevraagd om een overkoepelend publieksverhaal te ontwikkelen over NZKG en een eerste verhaallijn te ontwikkelen over de energietransitie van de industrie in het gebied. Om enerzijds bewoners, jongeren en bezoekers hierin mee te nemen. En anderzijds participatie van bedrijven en partijen in de regio te stimuleren.
Marjemme van Poelgeest (sr. communicatieadviseur Programmabureau NZKG): ‘De grondige aanpak van Mensch en hun kennis en ervaring met public branding sprak ons aan. We zien ernaar uit om begin volgend jaar de eerste resultaten hiervan te kunnen onthullen’.
Jack de Graaff (Mensch): ‘Een prachtige nieuwe uitdaging voor ons. We kennen het gebied allemaal en ook weer niet echt. Juist in de energietransitie gaat het NZKG een grote rol spelen’.
Fotocredit: Rijkswaterstaat (Topview Luchtfotografie)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!