Microsoft heeft voor Merkle Nederland gekozen als digitaal creatief bureau voor alle B2B activiteiten in de Nederlandse markt. Het bureau maakt bekend dat het hiervoor nauw samen gaat werken met Carat, het global mediabureau van Microsoft en net als Merkle ook onderdeel van Dentsu Aegis Network.
Doorvertaling naar de Nederlandse markt
Merkle Nederland verduidelijkt dat het Microsoft gaat ondersteunen met de volledig geïntegreerde uitvoering van campagnes op alle strategische producten, zoals Azure, Business Applications, Modern Workplace en Surface. Het bureau legt uit dat het ook de lokale doorvertaling van internationale campagnes, ontwikkeld door Microsoft HQ, naar de Nederlandse markt op zich neemt met daarbij het social media management en de employee advocacy.
'Integrale samenwerking is optimaal'
Eva de Vries, director marketing communications over de keuze voor Merkle: ‘We hebben voor Merkle gekozen vanwege de aanwezige kennis en ervaring op vooral social platformen en met de technologie markt. De data-gedreven aanpak in combinatie met de creatieve invulling waarbij we onze campagnes nog meer relevantie kunnen geven, was voor ons heel overtuigend.’
Stijn Statz, commerce director CX bij Merkle Nederland voegt daaraan toe: ‘Microsoft helpt mensen en bedrijven waar ook ter wereld om hun mogelijkheden optimaal te benutten. Vanuit onze people-based visie, waarbij we mensen, merken en de maatschappij met elkaar verbinden, gaan we hier in nauwe samenwerking met onze collega’s van Carat, invulling aan geven. Voor Microsoft is deze integrale samenwerking optimaal en we zijn dan ook trots dat we op deze manier een partnership met zo’n mooi merk kunnen neerzetten.’
Lees ook: Merkle Nederland officieel van start
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!