Premium

Matthijs Tielman nieuwe strategy director Bravoure: 'We mogen minder bescheiden zijn'

Met de komst van Tielman wil Bravoure in de 'top-3 designbureaus' komen. ‘New leadership' moet hieraan bijdragen.

Het Amsterdamse digital-designbureau Bravoure heeft Matthijs Tielman (39) aangetrokken als strategy director. Hij werkte de afgelopen zes jaar bij contentmarketingbureau Wayne Parker Kent, meest recent als head of strategy. Kim Krauwel, managing director van Bravoure, zegt blij te zijn met de komst van Tielman. 'Met zijn ervaring en strategisch inzicht op het gebied van content, omnichannel en creativiteit is Matthijs een perfecte toevoeging aan ons team.'

Tegelijk met Tielman zijn er de afgelopen maanden liefst tien nieuwe mensen gestart bij Bravoure, waaronder Ard van der Wal (digital director) en Jeroen Disch (design director). Krauwel: 'En er staan zelfs nog vacatures open. Toch hebben ook wij moeite met het vervullen van sommige functies. Je hebt soms amper bedenktijd of kandidaten hebben elders al een bod gekregen. Maar de mensen die voor ons hebben gekozen, zijn stuk voor stuk toppers.'

Met de komst van Tielman en zijn nieuwe collega’s spreekt Bravoure -dat werkt voor opdrachtgevers in de hoek van (populaire) cultuur, zoals Paradiso, Amsterdam Dance Event en Eye Filmmuseum- de ambitie uit om in de ‘Top-3 designbureaus van Nederland' te komen. Ook is dit volgens het bureau het juiste moment voor ‘new leadership’. We vroegen Tielman om een toelichting.

Hoe ga je ervoor zorgen dat 'new leadership' niet slechts een loze kreet is, maar werkelijk verandering teweeg brengt?

Door het toevoegen van ervaren professionals aan ons team komt er automatisch verandering in het bedrijf. Andere ervaringen, andere meningen. De wil om te veranderen, verbeteren en groeien is de belangrijkste factor.

Waarom is dit new leadership precies nodig? Het ging toch al vrij goed met Bravoure?

Bravoure is in 2008 opgericht door Anthony Thissen en Jochem Boon, zij zijn lange tijd bepalende factoren in het bureau geweest. Om het bureau verder te laten groeien, is het noodzakelijk het managementteam uit te breiden en taken uit handen te geven. Anders stagneer je je eigen schaalbaarheid. Het aantrekken van een strategy director is daar onderdeel van.

Er zijn in korte tijd veel nieuwe mensen gestart bij Bravoure. Jullie hebben geen last van de huidige war on talent, of zijn er ook collega's vertrokken?

Er zijn significant meer mensen begonnen dan vertrokken. Veel mensen hier hebben een sterke binding met elkaar. Cultuur en ontwikkeling is belangrijk als je goede mensen wil behouden. En wat niet wegloopt, hoeft ook niet vervangen te worden.'

Hoe gaat het jullie lukken in de Top-3 designbureaus van Nederland te komen?

Ondanks wat onze naam doet vermoeden, is Bravoure altijd bescheiden geweest over zijn werk en ligt de focus altijd op de klant. Maar, dit gaan we veranderen. Geen traditionele borstklopperij zoals al zovaak in onze branche te zien is, maar denk aan het proactief delen van onze kennis, voor de markt, aanstormend talent en vakgenoten. Als je daar energie in steekt, komt het op ten duur altijd terug.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie