Premium

Mall of the Netherlands op TikTok, Maaslander kiest LifeHunters en Crocodile promoot ‘roast’ Famke Louise

Welk bureau werkt voor welke klant, welk merk wisselt van bureau en wie wint welke pitch? We praten je bij over het laatste accountnieuws.

Ook generaties Y en Z moeten shoppen in winkelcentrum Mall of the Netherlands

LifeHunters aan de slag voor Maaslander

LifeHunters sluit het jaar af met mooi nieuws; waar het recent het account van Calvé binnensleepte, mag het activatiebureau nu ook kaasmerk Maaslander tot zijn klantportfolio rekenen. De samenwerking volgt op een eerdere 'proefperiode', waarin LifeHunters een aantal campagneconcepten maakte die in 2023 moeten worden uitgerold. De samenwerking moet het kaasmerk, onderdeel van moederbedrijf Westland Kaas, 'meer zichtbaarheid in het supermarktschap' geven, zegt brandmanager Misja Peters.

In een verder verleden, rond 2015, werkte Maaslander samen met Joe Public, het is niet duidelijk wanneer deze samenwerking gestopt is.

Join Program kiest na pitch voor Prosper & Bloom

Bedrijfcateraar Join Program heeft gekozen voor het nieuwe bureau Prosper & Bloom als zijn 'brand scaling-partner'. Het bedrijf, onderdeel van Vermaat Group, wil laten zien dat eten en drinken op kantoor 'duurzamer, gezonder en lekkerder' kan, en Prosper & Bloom moet daarbij helpen. 

Een pitch met drie andere bureaus ging aan de keuze voor Prosper & Bloom vooraf. Het bureau heeft inmiddels een online commercial voor Join Program ontwikkeld, die hier te zien is.

Mall of the Netherlands kiest TikTokbureau Molecule

Westfield Mall of the Netherlands, het grote winkelcentrum (170 winkels) in Leidschendam, is nu ook actief op TikTok, en TikTokbureau Molecule gaat daarin ondersteunen. 'We merkten dat er intern behoefte was aan kennis en ervaring op het gebied van TikTok', legt head of marketing Karin Donnelly uit. Doel is om de zichtbaarheid bij generaties Y en Z te vergroten. Molecule sleepte recent ook het account van mediamerk Vogue binnen.

Crocodile Agency werkt mee aan 'roast' Famke Louise

Comedy Central heeft Crocodile Agency gekozen om het tv-programma 'The roast of Famke Louise' te promoten. De campagne bestaat uit outdoor- en radio-uitingen en een videoserie genaamd 'Road to Roast'. Comedy Central stelt dat Crocodile Agency zich 'middenin de doelgroep' van The Roast bevindt, waarbij we moeten denken aan millennials of anders gezegd generaties Y en Z. Het bureau werkt vaker met influencers en merken als Magnum, JBL en Transavia.

Brand New Day ruilt MediaMonks in voor Dawn

Reclamebureau Dawn heeft recent voor Brand New Day een nieuwe tv-campagne met Sander Schimmelpenninck ontwikkeld, waar de online bank eerder dit jaar samenwerkte met MediaMonks. De verdere samenwerking met Brand New Day is Dawn nu naar eigen zeggen aan het verkennen.

Samsung verruilt HvdM voor Edelman

Edelman is met ingang van het nieuwe jaar het nieuwe communicatiebureau van Samsung Nederland. Het elektronicabedrijf neemt per 1 januari officieel afscheid van HvdM, het bureau waar het 25 jaar mee samenwerkte. Samsung schreef in de zomer een bureaupitch uit waarvoor HvdM ook uitgenodigd was, maar het bureau bedankte voor de eer.

HvdM draagt deze maand zijn activiteiten over aan Edelman, onder andere door technologiejournalisten te vragen of zij nog Samsung-producten in bruikleen hebben.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie