Maag Lever Darm Stichting-campagne roept op naar de buik te luisteren

Slechts één op de tien Nederlanders weet wat de spijsvertering precies doet. Daar moet verandering in komen, vindt MLDS.

Crissy Lee, het nieuwe gezicht van MLDS.

Listen to your guts! Zo luidt de boodschap van de nieuwe kleurrijke campagne van Maag Lever Darm, waarmee de stichting de Nederlander oproept beter naar zijn of haar buik te luisteren. De 79-jarige drummer Crissy Lee, die we (mogelijk) kennen van Britain’s got talent, is het gezicht van de campagne. Naast de tv-commercial zijn er speciale t-shirts ontworpen, waarvan de opbrengst naar onderzoek voor spijsvertering gaat. Het betreft de eerste campagne van MLDS van de hand van reclamebureau Indie Amsterdam.

Lode Schaeffer, executive director van Indie, licht toe: 'Crissy is het symbool van gezondheid en energie. De spijsvertering vertelt je alles over je gezondheid, de oproep om daar goed naar te luisteren krijgt met deze campagne de kracht die hij verdient.'

Bron van onze gezondheid

Bernique Tool, directeur van MLDS, vult aan: 'Mensen onderschatten vaak het belang van het spijsverteringsstelsel voor de gezondheid. Uit onze steekproef blijkt dat slechts één op de tien mensen weet wat de spijsvertering precies doet. Door ernaar te luisteren, kunnen we er beter voor zorgen, gezonder leven en ziektes voorkomen. Deze oproep geldt ook voor medici en beleidsmakers. Iedereen moet begrijpen dat het spijsverteringstelsel de bron van onze gezondheid is.'

De campagne wordt uitgerold op televisie, social media, online en via collectanten. Bekijk 'm hieronder:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie