Levi Rijper, Vincent Sapthu en Cherise Basiran naar Herc

Het met Ace gefuseerde creatieve bureau Herc trekt een head of production, -design en -office aan.

Van links naar rechts: Cherise Basiran, Vincent Sapthu en Levi Rijper naar Herc
Beeldcredit : Kirwin Lonwijk

De recente aansluiting van Herc bij de geïntegreerde bureaugroep Ace en de daaruit voortvloeiende ambitie om snel op te schalen, neemt volgens het bureau concrete vormen aan met de komst van de nieuwe head of production Levi Rijper, head of design Vincent Sapthu en ‘queen of office’ Cherise Basiran. 

‘Melting pot’

Emilio de Haan, founder & creative director van Herc en partner bij Ace zegt dat het bureau druk is om uit te breiden. ‘Van een creative cell naar een creative force. Waarbij we makkelijker onze eigen blik en ambities op het gebied van advertising & brand culture kunnen vergroten. Herc moet een melting pot zijn want alle invloeden maken ons rijker.’

De zon

De Haan noemt Basiran, die eerder werkte voor ADCN en diverse andere bureaus, de zon die elk bedrijf nodig heeft. ‘Bij de ADCN raakten we onder de indruk van haar organisatie-skills. Ze zal productie dan ook ondersteunen.’

Cherise Basiran
Cherise Basiran Kirwin Lonwijk

Craftsman

Rogier de Bruin, founder & creative director Herc en partner Ace laat weten in het verleden met Sapthu samengewerkt te hebben. ‘Hij snapt onze cultuur en onze missie. Daarbij is hij een echte craftsman. Een biertje als Walhalla is helemaal door hem vormgegeven en geïllustreerd. Hij heeft een eigen kijk op cultuur. Dat maakt ons rijker.’

Vincent Sapthu
Vincent Sapthu Kirwin Lonwijk

Sociologische kijk

Over Rijper, die van productiemaatschappij Czar afkomstig is en van huis uit socioloog is, zegt De Bruin dat ze heel veel creators kent en een goede neus heeft voor talent. ‘Ze weet hoe productie werkt. En is goed in PR. Verder begrijpt ze heel erg goed dat je als bureau een sociaal maatschappelijke rol hebt. Haar achtergrond als socioloog vinden we dan ook interessant.’

Levi Rijper
Levi Rijper Beeld: Kirwin Lonwijk

Overtuigingskracht en vertrouwen

Rijper zelf vertelt dat elke nieuwe uiting vanuit Herc op haar radar kwam en attentie wekte. ‘Heel vaak dacht ik: 1. ‘Hoezo heb ik hier niet aan mee gewerkt?’ En 2. ‘Hoe krijgen ze een klant zo ver?’ Ik vond dat getuigen van overtuigingskracht en vertrouwen, een mooie combinatie van kernwaarden voor een agency. Daar wil ik, na 10 jaar met veel plezier aan productiezijde te hebben gewerkt, graag aan mee bouwen. Daarnaast is Herc niet tone-deaf en zeer bewust van hun rol in deze industrie en daarbuiten.’ 

De Bruin kondigt verder aan dat er ook een nieuwe md bekendgemaakt gaat worden eerdaags.

Lees ook:

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie