Met alleen mooie arbeidsvoorwaarden red je het niet: je moet de juiste taal spreken, geloofwaardige positiviteit uitstralen, snappen wat voor type je écht nodig hebt, én het juiste bereik hebben (ook op social media). Vervolgens is binnen dat bereik de keuze in diversiteit natuurlijk een must. Tot slot wil je graag nog even dat “iemand” je érgens in een testimonial kwalificeert als een “cool” bedrijf. Belangrijk! Maar veel gedoe, en waarschijnlijk geen tijd voor. Gelukkig is er dan Vacature Via; het beste curated jobs platform van Nederland, met fullservice recruitment en oprecht de leukste vacatures! We spraken de eigenaren over de exponentiële groei van hun succes, en het verschil dat zij binnen de branche maken.
Heren! Vacature Via lijkt niet meer weg te denken uit het moderne banenlandschap. 2022 lijkt hier flink aan bijgedragen te hebben, vertel!
Marc: Thanks! Ik neem dat als een compliment. We merken zelf dat de bekendheid van ons merk- en onze diensten een enorme groei heeft genomen. Dat zien we in de bezoeken aan onze kanalen (website, socials, nieuwsbriefabonnees), maar ook aan de groei in klanten én CV’s. Hierdoor hebben we ons recruitmentteam moeten uitbreiden, wat eigenlijk alleen maar heeft geleid tot nog meer succesvolle plaatsingen.
Nadir: Maar echt! We zijn daar overigens zeer bewust mee aan de slag gegaan. Eén van onze doelen was het creëren van een ontmoetingsplek voor onze klanten en werkzoekenden: een brandstore, en die staat! Daarnaast hebben we begin van het jaar met onze landelijke “You Snooze You Lose” campagne zowel werkgevers als werkzoekenden wakker geschud om alert te blijven als het gaat om door ons geboden kansen: de leukste jobs en de beste mensen. We bleven daarnaast ook events organiseren om te testen hoe onze activiteiten en uittingen in de smaak vallen. Dat weet je alleen als je “je mensen” blijft ontmoeten. Het openingsfeest van onze brandstore is hier een goed voorbeeld van.
Maar ook bijvoorbeeld tijdens onze periodieke CV-checkdag stond de deur open, en konden de werkzoekenden persoonlijk kennismaken met het team. Dit met niet alleen het doel hen te inspireren mbt hun carrierepad, maar ook om te laten zien hoe welkom je bij ons in de brandstore bent.
Wat is precies het doel van de Brandstore?
Marc: Los van de extra ruimte waar we naar opzoek waren die hoort bij personele uitbreiding, is het gewoon een plek waar elke klant, kandidaat, contact uit ons netwerk of nieuwsgierige passant welkom is. Een plek die geen enkel ander jobsplatform je biedt.
Nadir: Eén van onze doelen is dat de brandstore voelt als een fijne en vertrouwde omgeving. Als werkzoekende moet het uiteindelijk een fijne plek zijn om langs te komen. Er rust al genoeg spanning op de zoektocht naar een droombaan. Dat snappen wij als geen ander.
Kunnen jullie ons wat meer over jullie nieuwe “Read The Signs” Campagne vertellen?
Nadir: Het is een vervolg op onze eerder genoemde You Snooze You Lose campagne. De hero-content van deze campagne bestaat uit een 3-luik aan video’s, waarin middels verschillende scenario’s aandacht wordt besteed aan het feit dat je je altijd bewust moet zijn van de kansen die het leven je (vaak door jezelf gecreëerd) biedt. Klinkt zweverig, maar als je het ziet…zal het je aanspreken. Daarbij raden we je natuurlijk ook aan gewoon dagelijks de parels van nieuwe banen op ons platform te blijven checken.
Ok..“11:11” komt veel terug in die Read The Signs campagne, leg uit!
Marc: Onze ’succesformule’ is ons platform in combinatie met alles wat wij doen om de juiste mensen en vacatures naar ons toe te trekken, maar soms is er ook een moment dat je wordt afgewezen voor een bepaalde job waarop je gesolliciteerd hebt. Wij geloven er dan in dat het zo had moeten zijn, omdat er een andere veel vettere job op jou staat te wachten. Hier staat onze campagne ook voor.
Nadir: Daarbij is 11:11 eigenlijk iets spiritueels. Het staat voor een bepaalde synchroniciteit waarbij mensen een ‘wake up call’ krijgen. Je kan het zien als bijgeloof, maar bijgeloof kan geloof worden: in de vorm van zelfvertrouwen. Dit is iets waarin wij dagelijks proberen te stimuleren, en bleek vervolgens een goed haakje tijdens de brainstorm richting deze uiteindelijke campagne.
Cool! Uitsmijter?
Beiden: Simpel: We help you speak their language, and help them hear your message. Read the signs!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!