‘Dag in dag uit voor anderen zorgen, dat houd je alleen vol als er ook voor jou wordt gezorgd’. Vanuit dit inzicht start GGZ Delfland - een middelgrote GGZ instelling met 1.100 medewerkers en 14 behandellocaties - een campagne om zich te profileren op de arbeidsmarkt. Een aantal maanden geleden werd Mensch aangesteld als bureau voor employer branding en arbeidsmarktcommunicatie.
CH-sessie
In een door Mensch gemodereerde CH-sessie stelde een dwarsdoorsnede van GGZ Delfland medewerkers vast dat hun organisatie daadwerkelijk een ander karakter heeft dan andere GGZ instellingen. Een karakter dat gekenmerkt wordt door de ch-waarden loyaal, eerlijk en gedreven. Of zoals één van de deelnemende medewerkers zei: “Ik kan me volledig op mijn cliënten richten, want als je bij GGZ Delfland werkt, werk je eigenlijk niet voor GGZ Delfland, maar werkt GGZ Delfland voor jou”.
‘Wie zorgt er eigenlijk voor jou?’
Het ontwikkelde campagne thema ‘Wie zorgt er eigenlijk voor jou?’, bouwt hier op voort. In een campagne, die eerst intern bij eigen medewerkers en in de komende maanden ook extern uitgerold zal worden, zal hier nader invulling aan gegeven worden. Steeds zal de brug geslagen worden tussen het persoonlijke karakter van GGZ Delfland en de persoonlijke behoeftes en ambities van medewerkers.
Esther Dubbeling (GGZ Delfland): “In een arbeidsmarkt die steeds krapper wordt, kiezen wij er als GGZ Delfland voor ons specifieke karakter meer naar buiten te brengen. Mensch is de perfecte partner om ons daarbij te helpen”.
Jack de Graaff (Mensch): “Employer branding op basis van het specifieke karakter van een organisatie, dat is waar wij in geloven. En werken voor een zorginstelling een langgekoesterde wens. Mensch is dus blij”.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!