Eneco kiest Publicis Groupe als lead agency in Nederland en België

Publicis Groupe wint het pitchtraject van energiebedrijf Eneco voor Nederland en België.

Shutterstock

Energiebedrijf Eneco kiest na een pitchtraject Publicis Groupe als lead agency voor Nederland en België. Dat melden de twee partijen aan Adformatie. Publicis Groupe gaat Eneco helpen met strategie, campagnes en communicatie. Eneco heeft de ambitie om de energietransitie te versnellen ('klimaatneutraal in 2035') en daarom vorig jaar zijn merkpositionering geüpdatet en een pitchtraject uitgezet voor een nieuw bureau. Ivonne Boumeester van 3MO verzorgde die pitchbegeleiding.

Verantwoordelijk voor communicatiemiddelen

Eneco is actief in diverse domeinen, waaronder B2C, B2B en corporate. Aan Publicis Groupe de opdracht om strategie, creatie en uitrol van Eneco's communicatiemiddelen te verzorgen. Tamara van Dalen, Chapter Lead marketingcommunicatie bij Eneco, heeft er alle vertrouwen in. 'Wij zochten naar een lead agency die strategie, data en creatie samenbrengt om door de duurzaamheidsclutter te breken en onze doelgroep activeert. In Publicis Groupe zien wij een samenwerkingspartner die dit kan en begrijpt wat daarvoor nodig is.'

'Komst drie zwaargewichten werpt vruchten af'

'Deze win is het bewijs van onze drive en creatieve slagkracht. De komst van Eduardo Marques, Maarten Vrouwes en Friso Ludenhoff werpt duidelijk zijn vruchten af', zegt Brego Keller, COO van Publicis Groupe NL. Adformatie publiceerde vorig jaar een interview met de drie nieuwe creatieve zwaargewichten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie