Tijdens de jurybijeenkomsten bij Het StudentHotel hebben de juryleden 67 nominaties toegekend aan 44 bureaus. In de nieuwe categorie AI & Voice nomineerde de jury 5 inzendingen van Heineken, KLM, KRO NCRV, Auping en BNNVARA. De categorie Innovatie loopt met zeven nominaties voorop dit jaar. In totaal zijn er 14 categorieën.
Tijdens de Inspiration Day op dinsdag 9 april krijgen de genomineerden de kans om de jury te overtuigen dat hun case een SpinAwards waardig is. De presentaties zijn open voor publiek en mensen kunnen zich via info@spinawards.nl aanmelden. De SpinAwards worden traditiegetrouw uitgereikt tijdens de SpinAwards Night die plaatsvindt op 8 mei in de Escape in Amsterdam.
De genomineerden:
Innovation
- Extra Teamlid, Gemeente Amsterdam, Garage2020 & Vereniging Nederlandse Gemeenten, Greenberry & Garage2020
- The Lockdown, ABN AMRO, CODE D'AZUR
- Zappmissie Live VR-game, KRO-NCRV, KRO-NCRV, Gamedia, United
- Take-off Tips, KLM Royal Dutch Airlines, DDB Unlimited
- DJI. Gamification tijdens detentie, Dienst Justitiële Inrichtingen, Kaliber
- MRI Cinema, Royal Philips Brand Sponsorship, Ogilvy Amsterdam
- Heineken Rewards, HEINEKEN Nederland, WeAreBrain & Triple
Digital Service Idea
- PACK, BRUNEL, achtung! mcgarrybowen / Studio Kraftwerk linked by Isobar
- YoungOnes - #eigenbaas, YoungOnes, Freshheads
- SmartOcto Tentacles, De Persgroep, Fabrique & SmartOcto
- Digitale Scheurkalender, Kröller-Müller Museum, Kiss the Frog
- Extra Teamlid, Gemeente Amsterdam, Garage2020 & Vereniging Nederlandse Gemeenten, Greenberry & Garage2020
E-Commerce
- Rituals.com global redesign, Rituals, AKQA
- Feyenoord Fanshop, Feyenoord Rotterdam N.V., Redkiwi
Website
- SpangaS, KRO-NCRV, GRRR - Creative Digital Agency
- iFly KLM 360˚, KLM Royal Dutch Airlines, Born05
- De Digitale Rijpingskelder, voor bierliefhebbers met geduld, Hertog Jan, Isobar
- Below The Surface, Gemeente Amsterdam: Afdeling Archeologie van Monumenten en Archeologie (MenA) & Chief Technology Office (CTO), Q42 & Fabrique
AR/VR
- Zappmissie Live VR-game, KRO-NCRV, KRO-NCRV, Gamedia, United
- The Lockdown, ABN AMRO, CODE D'AZUR
- Breda AR Stadstour, Breda Citymarketing, Capitola Digital
- AH Tech app, Albert Heijn, &samhoud media en &ranj
- WKZ-maatje, Wilhelmina Kinderziekenhuis, &samhoud media
- Rembrandt Privé, STADSARCHIEF AMSTERDAM, Orb Amsterdam / Synergique
Mobile
- Snelweg sprookjes, Volkswagen, achtung! mcgarrybowen
- The Lockdown, ABN AMRO, CODE D'AZUR
- Get The Original, KFC, Ogilvy Amsterdam
- Smartify, Smartify CIC, MOBGEN | Accenture Interactive
- 18 worden, snap jij het?, Bewuzt, een zorgverzekering van VGZ , monty amsterdam
- AH Tech app, Albert Heijn, &samhoud media en &ranj
Media
- Car Commercial To Go, Centraal Beheer, DDB Unlimited
- #myfirstblood, Sanquin, 2Basics Marketing & Sports
- Doritos Collisions: The Livestream Battle, PepsiCo Nederland, Fitzroy
- Get The Original, KFC, Ogilvy Amsterdam
Social Media
- KLM GIFs, KLM, GoSpooky
- Face it, Artsen zonder Grenzen, Buutvrij for life, Greenberry
- Ontspoord - de 1e WhatsApp-thriller van Nederland, Nederlandse Spoorwegen, Johnny Wonder
- Doritos Collisions: The Livestream Battle, PepsiCo Nederland, Fitzroy
- #PlayUnified: voor een inclusieve (sport)wereld!, Special Olympics Nederland, Q&A | Communicatie
Game
- The Lockdown, ABN AMRO, CODE D'AZUR
- DJI. Gamification tijdens detentie, Dienst Justitiële Inrichtingen, Kaliber
- Formula Brain, Vodafone, achtung! mcgarrybowen
Artificial Intelligence & Voice
- Chefkok BinnensteBuiten, KRO-NCRV, Embot, KRO-NCRV
- Auping Bedtijdverhaal, Koninklijke Auping, Greenhouse & Mindshare NL
- Travel Assistant by KLM, KLM Royal Dutch Airlines, CODE D'AZUR
- Heineken Rewards, HEINEKEN Nederland, WeAreBrain & Triple
- 3 op reis dropping, BNNVARA, BNNVARA
Content
- Car Commercial To Go, Centraal Beheer, DDB Unlimited
- Knalplanga, Rijksoverheid / Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, Roorda Reclamebureau
- ONDER DE DUIM Hoe je telefoon jou in z'n greep houdt, NOS, NOS
- Ik zie wat jij niet ziet en de kleur is zwart, NOS, NOS
- The most unwanted business card, Stivoro, Wefilm
- The Journey, KLM Royal Dutch Airlines, Born05
Digital Campaign
- Car Commercial To Go, Centraal Beheer, DDB Unlimited
- #PlayUnified: voor een inclusieve (sport)wereld!, Special Olympics Nederland, Q&A | Communicatie
- Snelweg sprookjes, Volkswagen, achtung! mcgarrybowen
- Je bent één klik verwijderd van cybercrime, Politie, FCB Amsterdam
- Knalplanga, Rijksoverheid / Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, Roorda Reclamebureau
- Van Gogh Belicht - De Brieven, Van Gogh Museum, Selmore, Fabrique & Q42
- Hersenonderzoek.nl launch, Alzheimercentrum Amsterdam (voorheen VUmc Alzeimercentrum), Yune
User Experience
- Snelweg sprookjes, Volkswagen, achtung! mcgarrybowen
- The Lockdown, ABN AMRO, CODE D'AZUR
- Family Updates by KLM, KLM Royal Dutch Airlines, CODE D'AZUR
Design
- The Lockdown, ABN AMRO, CODE D'AZUR
- Dime Trap, Grand Hustle Records, Superhero Cheesecake
- End Family Fire, The Brady Campaign, Droga5, Superhero Cheesecake
- PACK, BRUNEL, achtung! mcgarrybowen / Studio Kraftwerk linked by Isobar
Digital Celebrity
De genomineerden in de speciale categorie Digital Celebrity worden later bekendgemaakt. Vorige jaren wonnen Hardwell en Kalvijn deze award.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!