Digital agency Capitola breidt uit naar de Verenigde Staten

Het Nederlandse bureau start in Los Angeles met één medewerker en wil zijn team volgend jaar uitbreiden.

Afbeelding via Capitola

Het Nederlandse digital agency Capitola zet voet op Amerikaanse bodem. Het bedrijf opent een 'virtueel kantoor' in Los Angeles (westkant van de VS), met Marc Strijdveen als eerste lokale medewerker. Strijdveen woont inmiddels bijna vijftien jaar in de VS en werkte eerder voor FHV en BBDO Amsterdam. 

Cees Dingler zegt als medeoprichter en creative director van Capitola: 'sinds onze oprichting ruim 7 jaar geleden reizen we minimaal 2x per jaar naar San Francisco en Los Angeles om inspiratie op te doen en nieuwe technologie te halen. Nu voelen we dat de tijd is gekomen om daar ook onze vleugels uit te slaan.' Dingler heeft de ambitie om het Amerikaanse team in 2022 uit te breiden. 

AR en VR

Capitola houdt zich vooral bezig met Augmented Reality (AR) en Virtual Reality (VR), bijvoorbeeld via smartphones. Deze twee ontwikkelingen zijn in de VS al meer ingeburgerd dan in Nederland. Dingler stelt dat het gebruik van AR leidt tot een 94 procent hogere conversie en dat meer dan honderd miljoen mensen al winkelen via AR. 

Het digital agency organiseerde onlangs een evenement in een concept-store in Venice (een wijk in Los Angeles) om zichzelf in de kijker te spelen. Strijdveen was er als eerste medewerker bij en zegt dat Nederlanders vaak beter dan Amerikanen weten hoe ze de 'juiste conceptuele vertaalslag' kunnen maken. 

Op Adformatie verschijnt elke twee weken een overzichtsblog met het laatste nieuws rondom AR. Het overzicht met blogs is hier te raadplegen

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie