Het Rotterdamse designbureau Morrow wordt onderdeel van bureaugroep Handpicked. Bij Morrow, dat onder het motto 'Change for good, hear the youth' voor onder meer Natuurmonumenten en Fonds Slachtofferhulp actief is, werken twaalf mensen. Handpicked is een groep van twaalf overwegend digitale bureaus met in totaal 285 medewerkers.
De jeugd
De band tussen Morrow-oprichter Marten de Jongh en Handpicked gaat 'way back', zegt hij. 'Ik was zeventien jaar geleden de eerste ontwerper binnen de groep, toen nog van e-sites. In 2013 richtte ik Morrow op. Ik heb altijd contact gehouden met Handpicked en eerder dit jaar kwamen we tot het inzicht dat het een perfect moment is om de lijnen weer bij elkaar te laten komen. Handpicked kan zijn klanten zodoende specialistische kennis bieden over het bereiken van de jeugd en wij kunnen onze klanten een veel breder palet van diensten bieden', aldus De Jongh.
Morrow werkt op het snijvlak van 'culturele, sociaal-maatschappelijke en commerciële thema's' met een 'voorliefde voor streetculture'. Naast jongeren wordt er samengewerkt met kunstenaars en artiesten. Hierdoor ontstaan oplossingen die afwijken van de norm, maar aansluiting vinden bij de belevingswereld van de jeugd, stelt Morrow.
Niet oppervlakkig
Rob Peters, medeoprichter Handpicked, over het binnenhalen van Morrow: 'We realiseren ons dat positieve impact niet bereikt wordt met oppervlakkige TikTok-filmpjes, maar met doordachte en authentieke connecties met de jeugd. Wij geven onze klanten graag toegang tot deze knowhow van Morrow.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!