Het was aan de jury om uit de 74 inzendingen de meest unieke en creatieve ideeën in Digital Out-of-Home te kiezen. De genomineerden maken in twee categorieën kans op €500.000,-, €250.000,- en €100.000,- aan bruto mediawaarde.
Afgelopen 27 mei kwamen de elf juryleden samen op het kantoor van Ocean Outdoor in Amsterdam om de 74 inzendingen in de categorieën Commercieel (55 inzendingen) en Non-Profit (19 inzendingen) te beoordelen. Na een middag buffelen, afgetopt met verhitte discussies en wijn is er uiteindelijk unaniem gekozen voor de genomineerden per categorie.
Inge Ligthart, CEO Dawn - "Goed om te zien dat allerlei makers zo slim zijn omgegaan met de mogelijkheden van digitale outdoor. Soms voor awareness, soms ‘for good’ en nog beter; soms werd de uiting een service op zich. Dat is echte creativiteit".
Joris Kuijpers, Founder/Creatief Directeur, The Family Amsterdam - "Laten we voor de afwisseling vooral eens kijken naar het beste idee en toepassing en niet naar de beste purpose."
In deze tijd waarin we niet gezellig samen kunnen komen, hebben we voor een bijzondere samenwerking met Capitola en Uberkraft gekozen om invulling te geven aan de bekendmaking van de nominaties en de award show op 17 juni.
Behoor jij tot één van de genomineerden? Klik dan hier, want de jury komt het je persoonlijk vertellen!
Cees Dingler, MD/Creative Director Capitola - "Augmented Reality werd voorheen geactiveerd met een app, wat een behoorlijke drempel was. Vanaf dit jaar maken we het mogelijk om de techniek via je web-browser te activeren. Zo kunnen merken eindelijk de massa bereiken en AR inzetten als een campagne-tool. Begin dit jaar hebben we Lillian Marijnissen SP bij de kiezer in de woonkamer geplaatst. De click rate hiervan bleek enorm hoog te zijn. Wat we in korte tijd samen met Ocean hebben gemaakt een basic toepassing, maar is er natuurlijk veel meer mogelijk, zoals interactie met je virtuele omgeving, gaming en koppelingen naar market places."
De eerste Ocean Digital Creative Competition Amsterdam
Dit jaar is het de eerste keer dat Ocean Outdoor Nederland, in samenwerking met Adformatie, de allereerste digital competitie in Nederland heeft gelanceerd. In deze competitie draait het om het meest unieke en creatieve idee in Digital Out-of-Home. De competitie waarbij iedereen met een goed idee mee kon strijden om de hoofdprijs van €500.000,- bruto mediawaarde.
De jury bestaat uit mensen met een achtergrond in creatie, digital tech, media of marketing die allen ruimschoots hun sporen hebben verdiend:
- Carolien van 't Hek - CEO UM Nederland
- Caroline van Turennout - Directeur Marketing & e-Commerce Zeeman
- Cees Dingler - MD/Creative Director Capitola
- Gerard Ghazarian - Founder Candid
- Inge Ligthart - CEO Dawn
- Joris Kuijpers - Founder/Creatief Directeur, The Family Amsterdam
- Lydi Siebers - CMO Benelux HelloFresh
- Maddie Raedts - Founder, IMA & Global Head of Social for Fashion & Luxury, MediaMonks
- Max Pinas - Creative director Dept Agency
- Mervyn ten Dam - Creative Director dentsuACHTUNG!
- Patrick de Laive - Founder & CPO TNW
De award show
Op 17 juni zal de award show plaatsvinden waarin bekend gemaakt wordt wie de winnaars zijn van de allereerste Ocean Digital Creative Competitie Amsterdam.
Ga naar de website van Ocean Outdoor Nederland en lees alles over de Ocean Digital Creative Competition Amsterdam of neem contact op via dccamsterdam@oceanoutdoor.nl.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!