Dawn presenteert 'creatieve driehoek'

Copy, art én design in de creatieve directie van het Amsterdamse bureau. 

V.l.n.r.: Niek Kessels, Sharon de Graaf, Brenda Waegemaekers.

Niek Kessels (design), Sharon de Graaf (art) en Brenda Waegemaekers (copy) vormen de nieuwe creatieve directie van het Amsterdamse reclamebureau Dawn (onderdeel van Springbok).

De 'ongewone keuze' voor een driehoek -de combinatie art/copy is vaak leidend- passen in de strategie van het 'herboren bureau', meldt Dawn. Het bureau is naar eigen zeggen de eerste in Nederland dat deze keuze maakt. 

Complexiteit

'In een tijd met meer kanalen en meer complexiteit in marketing is het bouwen van een consistent en opvallend merk de belangrijkste taak voor merkbureaus. Dat begint bij het merk zelf en gaat verder dan alleen een campagne of activatie. Met Brenda, Niek en Sharon hebben we nu een creatieve directie die dat als geen ander begrijpt', zegt managing partner Jurian van der Hoeven. 

Niek Kessels: 'Design is niet einde van de funnel of een cosmetisch tussenstation, het is een integraal onderdeel van het bouwen van een sterk merk.'

De Graaf en Kessels werken al enkele jaren bij Dawn. Wagemakers maakte in mei dit jaar de overstap van KesselsKramer, waar ze als copywriter werkte.

Lees ook: Dawn (voorheen Springbok) heet nu weer Dawn

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie