Born05 Group neemt Blauw Gras over

Blauw Gras is de eerste overname van Born05 dat de ambitie heeft een geïntegreerde digital en social business-groep op te bouwen.

Blauw Gras treedt toe tot de Born05 Group. Met het toetreden van het prijswinnende social content-bureau Blauw Gras telt de Born05 Group inmiddels 125 medewerkers met vestigingen in Utrecht en Amsterdam. De ambitie is dat in de komende jaren nog meer spelers uit verschillende disciplines zich aansluiten.

Born05 neemt alle aandelen van Blauw Gras over en er is geen earn out. Oprichters Erik Wiese en Erjon Tuenter kopen aandelen in Born05 Group. 

Rogier IJzermans, CEO Born05 Group: 'De gesprekken zijn een jaar geleden gestart en ronden we nu af in een periode dat de markt stevig wordt geraakt door de impact van Covid-19. Dat heeft het besluit niet beïnvloed. We gaan uit van het principe van aantrekkingskracht. Op elkaar. En op onze klanten.'

Volgens IJzermans werken de partijen toe naar een volledig geïntegreerd aanbod voor merken die 'in contact willen staan met klanten over alle contactmomenten heen'. De vraag om geïntegreerde oplossingen is volgens hem alleen maar urgenter en relevanter geworden door de huidige situatie.

Ijzermans: 'Of de Corona-crisis onze groeiplannen versnelt of vertraagt gaan we zien, maar de koers blijft ongewijzigd.' Naast digital en social, wil Born05 uitbreiden op het gebied van PR, media, advertising, technology, data en performance.

Erik Wiese, co-founder Blauw Gras: 'Bij onze keuze voor Born05 Group zijn dna, kwaliteit en ondernemerschap doorslaggevend geweest. Met deze stap bieden wij onze medewerkers extra ontwikkelingsmogelijkheden, zowel in de breedte als diepte. We hebben een jong team en zijn zelf ook pas 31 jaar. De optie tot buy-in creëert voor ons een heel mooi groeipad. We kunnen niet wachten om als ondernemers mee te bouwen aan dit bureau van de toekomst.'

Blauw Gras is een prijswinnend social content-bureau uit Amsterdam, dat werk maakt voor merken als McDonald’s, Nederlandse Loterij, Hornbach, Miele, Menzis en Interpolis. Het Utrechtse bureau Born05 werkt voor grote merken als KLM, bol.com, Unilever, KPN, Greenchoice, Alzheimer Nederland en ASN. Al eerder breidde de Born05 Group uit met Newborn, een venture-studio waarmee het bedrijf investeert in startups en corporate venturing, en met Airborne, dat de voice- en podcast-markt bedient.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie