Overslaan en naar de inhoud gaan

BMW Group gooit Europese marketing om, MediaMonks krijgt een centrale rol

Nederlands bureau wordt spil in nieuwe bureau-unit The Engine waarin marketing is belegd.
BMW
© Zan, Unsplash
BMW
© Zan, Unsplash

BMW Group gooit zijn Europese marketingactiviteiten voor ‘huismerk’ BMW en Mini om en brengt die onder in een aparte bureau-unit met de naam The Engine. MediaMonks is de centrale spil in dit nieuwe model.

related partner content for mobile comes here

De beslissing volgt na een pitch die BMW Group uitschreef in februari 2020, met als doel een datagedreven en klantgerichte organisatie te ontwikkelen. Het wil voor beide automerken zorgen dat mensen persoonlijk en op alle zogenoemde ‘contactpunten’ worden geholpen met de juiste informatie.

Unit van drie

Het systeem dat BMW Group wil optuigen is gericht op analyse van klantgegevens, geautomatiseerde productie en levering van communicatiemedia, digitale media en ondersteuning voor e-commerce. 

Een nieuw netwerk van bureaus moet hiervoor gaan zorgen. Naast Mediamonks bestaat dit uit de Serviceplan Group en Berylls Strategy Advisors. Zij samen vormen de nieuwe bureau-unit, waarin MediaMonks de leiding krijgt en zich richt op creatie en productie.

De Serviceplan Group - die in Nederland voet aan de grond heeft gekregen na de fusie in juli met Mediaxplain - wordt verantwoordelijk voor de technologische en datagestuurde componenten en het beheer van de lokale interfaces. Berylls Strategy Advisors gaat zich bezighouden met de transformatie en onboarding van de markten 

Dit jaar operationeel

The Engine biedt BMW Group de mogelijkheid tot meer efficiëntie, kwaliteit, flexibiliteit en innovatie, verwacht Ralf Hattler, senior vice president Indirect Purchasing bij BMW Group. Er worden in de verschillende markten Local Service Hubs worden opgezet voor de lokale BMW-bedrijven. The Engine is een aanvulling op de bestaande internationale agentschappenhubs voor China en de VS. 

Het nieuwe bureaumodel wordt in het derde kwartaal van dit jaar operationeel en begint in de twee grote Europese markten, Duitsland en Frankrijk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in