AKQA door Fast Company uitgeroepen tot Beste Werkplek voor Innovators

De lijst eert bedrijven en organisaties die innovatief denken binnen verschillende sectoren hebben gestimuleerd.

Digitale winkelervaring Rituals
AKQA

Creativiteit en openheid, die zorgen voor een sfeer van vertrouwen, inclusiviteit en een ‘collaboratieve’ werksfeer tussen collega’s en met klanten, worden genoemd als redenen waarom het Amerikaanse tech, business- en designblad Fast Company AKQA heeft geselecteerd voor de jaarlijkse lijst Best Places to Work for Innovators. In de categorie Marketing & Advertising eindigt AKQA bovenaan. De organisatie werkt voor merken als Rituals, Siemens, Levi's en Nike.

De Best Places to Work for Innovators-lijst bestaat uit 100 ‘winnaars’ uit diverse industrieën, waaronder computerwetenschap, biotechnologie, financiële dienstverlening, educatie, de non-profitsector en cyberveiligheid.

Drie innovaties

Drie innovaties van AKQA op het gebied van (samen)werken, die volgens AKQA hebben bijgedragen aan dat gevoel van verbondenheid en inclusiviteit, zijn: AKQA Insights, een intern opleidingsplatform met lessen van medewerkers en exclusieve talks van invloedrijke schrijvers, atleten, artiesten en ondernemers om ideeën aan te wakkeren en de fantasie te verruimen. AKQA Bold, een LGBTQI+ initiatief dat een veilige werkomgeving en cultuur moet kweken, met als doel dat álle medewerkers zich gesterkt voelen door hun eigen, authentieke zelf. En WFH (Work From Home) FM, als aanvullend middel om te verbinden en die verbinding te verdiepen. Dit is een online radiostation dat 24 uur per dag muziek, gesprekken, maar ook verhalen voor het slapengaan (voor ouders en kinderen) streamen van DJ’s uit de eigen AKQA-familie.

Ook investeren in medewerkers en cultuur

‘In een wereld die kampt met gezondheids-, economische en sociale crises is innovatie belangrijker dan ooit’, zegt Stephanie Mehta, hoofdredacteur van Fast Company. ‘Deze nieuwe lijst van Best Places to Work for Innovators eert bedrijven en organisaties die innovatief denken flink hebben gestimuleerd door niet alleen te investeren in technologie en onderzoek, maar ook in hun medewerkers en cultuur.’ 

'Verbondenheid en inclusiviteit'

‘We schepten altijd op over het feit dat wij 2000 medewerkers in 30 vestigingen in 20 landen hebben’, reageert Ajaz Ahmed, ceo van AKQA. ‘Maar nu de meesten van ons en onze klanten thuiswerken, voelt AKQA meer als één grote internationale studio zonder fysieke barrières. Ons recente werk bevestigt in ieder geval dat we enorm met elkaar verbonden zijn. Terwijl iedereen zich in ijltempo aanpast aan de nieuwe manieren waarop we samenwerken, wordt ook duidelijk dat innovatie alleen kan floreren in geval van verbondenheid en inclusiviteit; iedereen is nu éxtra belangrijk.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie