Overslaan en naar de inhoud gaan

ABN Amro kiest bureaugroep Ace na 'zeer grondige pitch'

Ace zat samen met MediaMonks in de laatste fase van de pitch. Het eerste werk moet begin 2024 zichtbaar worden.
abn amro
ABN Amro-hoofdkantoor, Zuidas Amsterdam
abn amro
ABN Amro-hoofdkantoor, Zuidas Amsterdam

Ace heeft de pitch van ABN Amro gewonnen. De bureaugroep wordt als lead agency verantwoordelijk voor de nieuwe merkpositionering, campagnes en communicatie van de bank. ABN Amro is de eerste 'geïntegreerde klant' van Ace, wat zal betekenen dat meerdere bureaus van de groep voor de bank aan de slag gaan. Het is niet bekend welke bureaus dit zijn. Het eerste werk van de hand van Ace moet begin 2024 het levenslicht zien. 

related partner content for mobile comes here

Aan de pitch, die de bank in februari uitschreef, deden naast Ace volgens diverse bronnen Hotel L'Amour, MediaMonks en N=5 mee. Laatstgenoemde is tevens het oude bureau van ABN Amro. De laatste fase van de pitch ging tussen Ace en MediaMonks. 

Moderne wereld

Tanja Bom, head of marketing communicatie ABN Amro, zegt met het bedrijf 'een nieuwe koers' te willen varen, waarbij is gekeken naar 'de nieuwe generatie bureaus'. Bom: 'Bureaus die de moderne wereld snappen. Zowel Ace als MediaMonks hebben ons verrast, waarbij de creativiteit en bewijsvoering van Ace doorslaggevend zijn geweest.'

Rogier IJzermans, ceo van Ace, spreekt van een 'zeer grondig pitchtraject'. 'Hierdoor is een goede basis gelegd voor de samenwerking. ABN Amro wil vernieuwen en verjongen, en dat is ons op het lijf geschreven. Er is bij beide partijen een sterke wil om dingen anders te doen.'

N=5

N=5 was acht jaar lang het vaste reclamebureau van ABN Amro. Het Amsterdamse bureau mocht voor met name de campagne 'The dark side of money' meerdere prijzen in ontvangst nemen. Monique Bergers, managing director N=5, zei eerder in Adformatie te hebben geschakeld op het verlies van het account met als doel 'de impact ervan zo beperkt mogelijk te houden'. 

Ace werkt met diverse bureaus (zoals Herc, Blauw Gras en Airborne) voor merken als Porsche, Samsung en YoungCapital. ABN Amro heeft ruim 5 miljoen klanten en zo'n 19.000 mensen in dienst.  

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Frank de Bruin

Toch knap dat een bank die zelf dankzij ons overheidsgeld nog bestaat zo af geeft op de bureauwereld. Na vandaag heeft ABN Amro nog maar 4999.999 klanten want ik haak af want die moderne wereld van zakken vullen en geen service geven staat me helemaal niet aan!

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in