Premium

ABN Amro kiest bureaugroep Ace na 'zeer grondige pitch'

Ace zat samen met MediaMonks in de laatste fase van de pitch. Het eerste werk moet begin 2024 zichtbaar worden.

ABN Amro-hoofdkantoor, Zuidas Amsterdam

Ace heeft de pitch van ABN Amro gewonnen. De bureaugroep wordt als lead agency verantwoordelijk voor de nieuwe merkpositionering, campagnes en communicatie van de bank. ABN Amro is de eerste 'geïntegreerde klant' van Ace, wat zal betekenen dat meerdere bureaus van de groep voor de bank aan de slag gaan. Het is niet bekend welke bureaus dit zijn. Het eerste werk van de hand van Ace moet begin 2024 het levenslicht zien. 

Aan de pitch, die de bank in februari uitschreef, deden naast Ace volgens diverse bronnen Hotel L'Amour, MediaMonks en N=5 mee. Laatstgenoemde is tevens het oude bureau van ABN Amro. De laatste fase van de pitch ging tussen Ace en MediaMonks. 

Moderne wereld

Tanja Bom, head of marketing communicatie ABN Amro, zegt met het bedrijf 'een nieuwe koers' te willen varen, waarbij is gekeken naar 'de nieuwe generatie bureaus'. Bom: 'Bureaus die de moderne wereld snappen. Zowel Ace als MediaMonks hebben ons verrast, waarbij de creativiteit en bewijsvoering van Ace doorslaggevend zijn geweest.'

Rogier IJzermans, ceo van Ace, spreekt van een 'zeer grondig pitchtraject'. 'Hierdoor is een goede basis gelegd voor de samenwerking. ABN Amro wil vernieuwen en verjongen, en dat is ons op het lijf geschreven. Er is bij beide partijen een sterke wil om dingen anders te doen.'

N=5

N=5 was acht jaar lang het vaste reclamebureau van ABN Amro. Het Amsterdamse bureau mocht voor met name de campagne 'The dark side of money' meerdere prijzen in ontvangst nemen. Monique Bergers, managing director N=5, zei eerder in Adformatie te hebben geschakeld op het verlies van het account met als doel 'de impact ervan zo beperkt mogelijk te houden'. 

Ace werkt met diverse bureaus (zoals Herc, Blauw Gras en Airborne) voor merken als Porsche, Samsung en YoungCapital. ABN Amro heeft ruim 5 miljoen klanten en zo'n 19.000 mensen in dienst.  

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie