Viral van de week - 420: bedrijven omarmen counterculture

Social media bureau Dorst & Lesser kiest de viral van de week. Impactvolle, scroll-stopping content, die de doelgroep in het hart raakt.

Adidas

Wellicht niet heel bekend in ons ‘vrije’ land, maar 20 april (4/20) is een dag waarop met name in de Verenigde Staten mensen openlijk cannabis gebruiken omdat ze dit willen decriminaliseren. Een echte feestdag binnen de counterculture die normaal gesproken aan ons voorbij gaat. Maar opvallend dit jaar: ook veel Amerikaanse bedrijven vierden 420. Hier de beste inhakers op een rij.

1. Jimmy Johns

Wie weleens een jointje gerookt heeft, weet dat je naast stoned ook erg hongerig kan worden. Sandwich-keten Jimmy Johns combineerde de twee met een live video op Instagram waarin je kan zien hoe hun brood ‘baked’ wordt. De zeer relaxte voice-over die je hoort maakt deze 11 minuten lange trip helemaal compleet. 

2. Ben & Jerry’s

Deze ijsfabrikant haakte niet in met een ‘weed flavoured’ ijsje, maar met een politiek statement. Ze hebben kritiek op het feit dat vooral witte mensen geld verdienen met de (inmiddels in 16 staten legale) verkoop van wiet terwijl gevangenissen nog altijd gevuld zijn met zwarte mensen voor het in bezit ervan. Daarom plaatsten ze deze bus voor het Witte Huis en startten ze een petitie.

3. Adidas

En dan tot slot mijn persoonlijke favoriet: de Adidas x Towelie sneaker. Opvallend dat dit sportmerk hierop inhaakt, maar niet geheel toevallig werd deze sneaker van het altijd stonede South Park personage op 420 gereleased. En met succes, want binnen no time was dit exclusieve item uitverkocht. 

Afbeelding van de Adidas x Towelie South Park sneaker, released op 420
Adidas

Dorst & Lesser, gespecialiseerd in de creatie van social media strategieën en content, kiest wekelijks de viral van de week.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie