Customer Experience / 13 NOVEMBER 2024, 16:32:00 Wat marketeers kunnen leren van de fouten van Blokker Woensdag viel definitief het doek voor het oer-Hollandse Blokker. Wat kunnen we opsteken van de strategische misstappen die het maakte?
Merkstrategie / 20 DECEMBER 2019, 12:59:00 7 opvallende merken die in 2019 zijn verdwenen Omgevallen, uit de markt gehaald of verder gegaan onder een andere naam.
Campagnes / 19 DECEMBER 2019, 13:00:00 Philip Oomen (MassiveMusic): ‘Reclamemuziek gaat direct naar het hart’ Richard Otto sprak Philip Oomen, head of music research & licensing bij MassiveMusic over het creatieve proces van reclamemuziek.
Merkstrategie / 15 DECEMBER 2019, 10:32:00 Wim Ubachs: 'Goede reclamemuziek mag absoluut geen ‘sound-a-like’ zijn' In aanloop van de Reclamemuziek Top 40 vertelt reclame-icoon Wim Ubachs (Het Ei van Ubachs) over de kracht van reclamemuziek.
Merkstrategie / 13 DECEMBER 2019, 15:10:00 Liedewij Hentenaar (RAB): ‘Muziek zou onderdeel moeten zijn van het reclameconcept’ In aanloop van de Reclamemuziek Top 40 vertelt Liedewij Hentenaar (directeur van het Radio Advies Bureau) over de kracht van reclame.
Campagnes / 9 DECEMBER 2019, 12:12:00 'Goede reclamemuziek trekt de aandacht en sluit aan bij het gevoel van het merk’ In aanloop van de Reclamemuziek Top 40 aller tijden vertelt oud-Adformatie redacteur Rob Beemster over de kracht van reclame.
Reputatie & crisis / 20 JUNI 2019, 15:15:00 Reclame heeft dringend behoefte aan een beter imago Nu bijna de hele reclame-sector in Cannes de creativiteit viert, is dit wellicht hèt moment om een collectieve campagne te ontwikkelen.
Media / 18 JANUARI 2019, 14:46:00 Ster naar de slachtbank? Is er in de discussie rondom de Ster wel voldoende oog voor freedom of commercial speech?, vraagt Richard Otto zich af.
Merkstrategie / 20 DECEMBER 2018, 11:11:00 Deze 5 memorabele merken maakten in 2018 een comeback In 2018 namen we niet alleen afscheid van merken, het was ook het jaar dat merknamen terugkeerden.
Merkstrategie / 19 DECEMBER 2018, 16:39:00 Dit zijn de 7 meest memorabele merken die we niet meer terugzien in 2019 Een terugblik op het jaar 2018 aan de hand van enkele memorabele merken die verdwenen.