Data & Insights / 19 DECEMBER 2010, 13:10:48 Anchoring: de psychologie achter pricing Waarom kost de iPad 599,- in plaats van 600,-? Waarom trappen we continue in 2halen=1betalen acties? Waarom verkoopt elke Prada winkel…
Merkstrategie / 19 SEPTEMBER 2010, 15:35:04 REWORK: negeren op eigen risico “Ignore this book at your own peril”. Dat is wat marketinggoeroe Seth Godin zegt over Rework, geschreven door de oprichters van…
Contentmarketing / 13 SEPTEMBER 2010, 08:34:03 De marketeer als gedragsveranderaar De marketeer is vaak de spil binnen een organisatie. Voor de ontwikkeling van een nieuwe propositie of het introduceren van een nieuwe…
Digital transformation / 22 FEBRUARI 2010, 18:08:51 Rationeel inspelen op irrationeel consumentengedrag Als marketeer denk ik altijd weer terug aan wat Ben Tiggelaar vaak zegt in zijn lezingen: “Wie echte problemen van echte mensen…
Craft / 16 JANUARI 2010, 12:08:58 Beste Marketingboek 2009 volgens American Marketing Association: Groundswell Het Tijdschrift voor Marketing van deze maand staat vol met artikelen over social media. In een van deze artikelen tipt Sjef Kerkhofs…