Betteke van Ruler over de terreinen waarop aandacht nodig is in het vakgebied communicatie.
Er zijn ruwweg drie visies op bedrijfsjournalistiek. Alle drie zijn ze naïef. Een debat over de rol ervan is daarom belangrijk.
Aan welke voorwaarden moet de communicatieprofessional voldoen om van waarde te zijn?
Marketeers zijn allemaal bezig met purpose, waarom communicatieprofessionals niet? Een uiteenzetting van em. hoogleraar Betteke van Ruler.
Communicatiewetenschapper Anne van der Meiden overleed donderdag, een dag voor zijn 92e verjaardag. Een in memoriam van Betteke van Ruler.
Het kabinet kan ons wel zien als onderdanen die zich aan de regels houden, het probleem is dat wij onszelf niet zo zien.
Betteke van Ruler verzamelde de punten waarop 'communicatie' de kennis en ‘handjes van een bureau of zzp’er kiest.
In Jeroen Smits boek over Unilever-topman Paul Polman wordt pijnlijk duidelijk dat slechte communicatie zijn purpose ondermijnde.
Het is ons vak om alles te weten van imago en reputatie, maar ondertussen worden die van Communicatie behoorlijk verwaarloosd.
Ergernis bij een onderneming die twee boodschappen de wereld in stuurt die elkaar nog tegenspreken ook.
Marketing- en communicatieafdelingen hoeven niet te integreren, maar moeten wel meer naar elkaar kijken, stelt Betteke van Ruler.
Welke wetenschappers moet je volgen voor hulp in je dagelijkse werkpraktijk en wat zijn hun lessen? Betteke van Ruler geeft inzicht.
Veel organisaties hebben te weinig oog voor het belang van goede communicatie bij vertrouwen, stelt Betteke van Ruler.
Het communicatievak groeit weer – gelukkig. En het is in verandering. Wat zijn de kwesties waaraan je moet werken?
Ga liever observeren en hoor hoe mensen over iets praten.
Een dialoog is niet zozeer een methode van spreken maar vooral van luisteren
En bedenk in de uitvoering voortdurend of je wel het goede doet.
Welke kenmerken zijn nodig om onmisbaar te zijn?
Scrum helpt je om richting te bepalen en je taken te structureren, ook in de communicatiepraktijk.
Het is niet best gesteld met het vertrouwen in onze instituties. Niet in het bedrijfsleven, niet in de overheid, en niet in de media. Welke rol kan de communicatieprofessional spelen om dit beschadigd vertrouwen te herstellen?