Overslaan en naar de inhoud gaan

Van beleving naar brand love: de kracht van experiential marketing

Hoe zorg je ervoor dat je merk écht blijft hangen in een tijd waarin we elke dag honderden reclame-uitingen voorgeschoteld krijgen?
Playground

Playground verbindt merken met jongeren door middel van experiential marketing. Vanaf de eerste creatieve concepten tot de laatste productionele details geeft Playground impact aan de ‘memorable moments’. Met roots in de muziek- en festivalwereld staat de agency middenin de jeugdcultuur. Playground verbindt jongeren met evenementen en muziek aan de hand van indrukwekkende merkactivaties en pakkende campagnes. Het beste idee, voor het juiste publiek, op het perfecte moment.

Playground
Playground

Het antwoord is geen grotere billboard of toch maar weer een pre-roll. Het antwoord is beleving, oftewel experiential markerting. Daarom deelt Playground haar nieuwste whitepaper: Van beleving naar brand love: de kracht van experiential marketing.

Het whitepaper onderzoekt hoe merken met ervaringen kunnen inzetten om langdurige merkvoorkeur op te bouwen met Gen Z & Young Millennials. Niet door harder te roepen, maar door slimmer te verbinden. Aan de hand van concrete voorbeelden en wetenschappelijke inzichten wordt duidelijk hoe en waarom beleving een krachtig alternatief biedt voor traditionele marketing.

Geen boodschap zenden, maar herinneringen creëren

Wat blijft mensen bij? Niet de advertentie, maar het gevoel dat ze eraan overhouden. Het whitepaper beschrijft drie niveaus van immersie: experiential, brand en conceptual, die samen zorgen voor meer betrokkenheid, meer deelmomenten en meer merkvoorkeur.

Ook wordt ingezoomd op wat een brand activation sterk maakt: van interactie en storytelling tot shareable moments. Want in het tijdperk van TikTok en Instagram, telt niet alleen wat je laat zien, maar vooral wat mensen willen doorvertellen.

Merken als belevenis

Of het nu gaat om een beautybus op een festivalterrein, een statement-actie rond inclusiviteit of een fysieke pop-up die uitnodigt tot interactie: de voorbeelden in het whitepaper laten zien dat merken die durven te investeren in échte beleving, beloond worden met betrokkenheid, loyaliteit en merkvoorkeur.

Vooral onder jongere doelgroepen zoals Gen Z en Young Millennials, blijkt experiential marketing effectief. Niet alleen omdat ze reclamekritisch zijn, maar ook omdat ze waarde hechten aan authenticiteit, transparantie, en deelbare momenten. Een campagne die niet alleen iets zegt, maar ook iets doet, blijft hangen… en wordt gedeeld.

Nieuwsgierig geworden?
Lees het whitepaper Van beleving naar brand love: de kracht van experiential marketing en ontdek wat experiential marketing kan doen voor jouw merk.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Playground

Playground verbindt merken met jongeren door middel van experiential marketing. Vanaf de eerste creatieve concepten tot de laatste productionele details geeft Playground impact aan de ‘memorable moments’. Met roots in de muziek- en festivalwereld staat de agency middenin de jeugdcultuur. Playground verbindt jongeren met evenementen en muziek aan de hand van indrukwekkende merkactivaties en pakkende campagnes. Het beste idee, voor het juiste publiek, op het perfecte moment.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in