
Het antwoord is geen grotere billboard of toch maar weer een pre-roll. Het antwoord is beleving, oftewel experiential markerting. Daarom deelt Playground haar nieuwste whitepaper: Van beleving naar brand love: de kracht van experiential marketing.
Het whitepaper onderzoekt hoe merken met ervaringen kunnen inzetten om langdurige merkvoorkeur op te bouwen met Gen Z & Young Millennials. Niet door harder te roepen, maar door slimmer te verbinden. Aan de hand van concrete voorbeelden en wetenschappelijke inzichten wordt duidelijk hoe en waarom beleving een krachtig alternatief biedt voor traditionele marketing.
Geen boodschap zenden, maar herinneringen creëren
Wat blijft mensen bij? Niet de advertentie, maar het gevoel dat ze eraan overhouden. Het whitepaper beschrijft drie niveaus van immersie: experiential, brand en conceptual, die samen zorgen voor meer betrokkenheid, meer deelmomenten en meer merkvoorkeur.
Ook wordt ingezoomd op wat een brand activation sterk maakt: van interactie en storytelling tot shareable moments. Want in het tijdperk van TikTok en Instagram, telt niet alleen wat je laat zien, maar vooral wat mensen willen doorvertellen.
Merken als belevenis
Of het nu gaat om een beautybus op een festivalterrein, een statement-actie rond inclusiviteit of een fysieke pop-up die uitnodigt tot interactie: de voorbeelden in het whitepaper laten zien dat merken die durven te investeren in échte beleving, beloond worden met betrokkenheid, loyaliteit en merkvoorkeur.
Vooral onder jongere doelgroepen zoals Gen Z en Young Millennials, blijkt experiential marketing effectief. Niet alleen omdat ze reclamekritisch zijn, maar ook omdat ze waarde hechten aan authenticiteit, transparantie, en deelbare momenten. Een campagne die niet alleen iets zegt, maar ook iets doet, blijft hangen… en wordt gedeeld.
Nieuwsgierig geworden?
Lees het whitepaper Van beleving naar brand love: de kracht van experiential marketing en ontdek wat experiential marketing kan doen voor jouw merk.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee