Maximaal engagement met omnichannel strategieën

Teads is een toonaangevend, cloudbased, omnichannel platform dat programmatic digital adverteren mogelijk maakt via een wereldwijd ecosysteem van hoogwaardige digitale media. Als end-to-end oplossing stelt het modulaire platform van Teads partners in staat om gebruik te maken van buy-side, sell-side, creatieve, data- en AI-optimalisatie technologieën. Teads biedt adverteerders en hun mediabureaus een eenvoudige manier om advertentieruimte in te kopen bij veel van 's werelds beste publishers en contentaanbieders. Via exclusieve wereldwijde media partnerschappen kunnen adverteerders en bureaus miljarden unieke maandelijkse gebruikers bereiken in veilige en 'brandsafe' omgeving. Teads werkt samen met toonaangevende marketeers, bureaus en uitgevers via een team van meer dan 1.200 mensen, in 50 kantoren, verdeeld over meer dan 30 landen.


In 2025 worden consumenten nog meer dan voorheen geconfronteerd met een overweldigende hoeveelheid keuzes en een versnipperd medialandschap. De opkomst van digitale platforms, Connected TV (CTV) en veranderend kijkgedrag hebben ervoor gezorgd dat traditionele advertentiemodellen niet langer voldoen. Consumenten schakelen moeiteloos tussen apparaten en verwachten een naadloze ervaring, ongeacht het kanaal waarop ze zich bevinden.
Het afgelopen jaar vond een cruciale verschuiving plaats, vertelt Geert Hoogeveen, managing director van Teads Nederland: ‘Het aantal kijkers van lineaire TV daalde onder de 50% van de totale kijktijd op tv-schermen. In Teads Tech Themes 2025, ons rapport met belangrijkste trends in online advertising, beschrijven we dat CTV in 2026 naar verwachting goed zal zijn voor 20% van de dagelijkse mediaconsumptie onder Amerikaanse volwassenen. Dat is een stijging van 11,5% ten opzichte van 2020. Ook in Europa is de ontwikkeling stevig ingezet.’
Van fragmentatie naar cohesie
Hoe behoud je als merk de aandacht in een gefragmenteerd medialandschap? Hoogeveen: ‘Veel adverteerders worstelen met de uitdaging om een samenhangende merkervaring te bieden in een steeds diverser en complexer landschap. Fragmentatie kan leiden tot inconsistente campagnes en lagere effectiviteit. Omnichannel advertising brengt alle touchpoints samen in een geïntegreerde strategie, waarmee je de consument een vloeiende en herkenbare ervaring biedt.’
Waar multichannel strategieën zich richten op losse touchpoints, verbindt een omnichannel aanpak deze momenten tot een samenhangende customer journey. Hoogeveen: ‘Dit maakt niet alleen campagnes efficiënter, maar zorgt er ook voor dat consumenten je merk vaker en in de juiste context tegenkomen.’ Recent onderzoek van Teads en MediaScience toont aan dat de combinatie van CTV en mobiele advertenties een 67% hogere spontane merkherkenning oplevert dan alleen mobiele advertenties.
Daarnaast blijkt uit onderzoek van Omnisend dat campagnes die verschillende kanalen combineren maar liefst een 287% hogere conversieratio hebben dan campagnes die op slechts één kanaal actief zijn. Deze cijfers onderstrepen de noodzaak van een geïntegreerde aanpak waarbij CTV, mobile, desktop en offline kanalen elkaar versterken.
Naadloos omnichannel beheer
Voor het efficiënt beheren van omnichannel campagnes biedt Teads’ eigen DSP, Teads Ad Manager, de oplossing. ‘Met Teads Ad Manager kunnen adverteerders vanuit één platform hun volledige omnichannel campagne inboeken, optimaliseren en meten. Dit betekent dat ze niet langer afhankelijk zijn van verschillende systemen om hun boodschap op mobile, desktop en CTV te verspreiden. Ook biedt dit de mogelijkheid om campagnes realtime te optimaliseren op basis van performance.’
De impact van omnichannel strategieën
Het juiste kanaal op het juiste moment inzetten is cruciaal om engagement te maximaliseren. Dit vraagt om een datagedreven benadering en slimme integratie van verschillende advertentieformats:
- CTV en mobile advertising: de combinatie van lean-back (CTV) en lean-in (mobile) momenten verhoogt de impact en betrokkenheid
- Dynamic targeting: door first-party data en real-time inzichten te benutten, kunnen advertenties optimaal worden afgestemd op het gedrag en de interesses van de consument
- Consistente branding: een uniforme boodschap en visuele stijl over alle kanalen heen zorgt voor meer merkherkenning en vertrouwen.
Uitdagingen en oplossingen voor adverteerders
Het meten van succes over verschillende platforms heen blijft een uitdaging. Hoe bepaal je welke touchpoints het meest bijdragen aan conversie? ‘Innovatieve meetmethodes, zoals cross-device tracking en geavanceerde attributiemodellen helpen adverteerders om de volledige customer journey in kaart te brengen en de ROI te optimaliseren’, zegt Hoogeveen.
CTV als groeiversneller voor omnichannel advertising
CTV is een cruciaal element binnen een omnichannel strategie. De groei van streamingdiensten en smart TV’s maakt dit platform steeds aantrekkelijker voor adverteerders. Van de door Teads ondervraagde adverteerders gebruikt 55% al CTV voor brand awareness en storytelling. Daarnaast groeit de interesse in shoppable CTV-formats; 38% van de merken is van plan de investering in CTV en omnichannel formats aanzienlijk te verhogen. De combinatie van groeiende doelgroepen en toenemende adverteerdersinteresse maakt van CTV een essentieel kanaal binnen de toekomst van advertising.
De toekomst: geïntegreerde strategieën voor maximale impact
De sleutel tot succes in 2025 en daarna ligt in het slim combineren van kanalen, data en creatieve executie, stelt Hoogeveen. ‘Door omnichannel advertising strategisch in te zetten, kunnen merken niet alleen hun bereik maximaliseren, maar ook diepere en duurzamere relaties met hun doelgroep opbouwen.’
Benieuwd naar meer inzichten over omnichannel advertising en de toekomst van media? Download hier het volledige eBook Teads Tech Themes 2025.

Teads is een toonaangevend, cloudbased, omnichannel platform dat programmatic digital adverteren mogelijk maakt via een wereldwijd ecosysteem van hoogwaardige digitale media. Als end-to-end oplossing stelt het modulaire platform van Teads partners in staat om gebruik te maken van buy-side, sell-side, creatieve, data- en AI-optimalisatie technologieën. Teads biedt adverteerders en hun mediabureaus een eenvoudige manier om advertentieruimte in te kopen bij veel van 's werelds beste publishers en contentaanbieders. Via exclusieve wereldwijde media partnerschappen kunnen adverteerders en bureaus miljarden unieke maandelijkse gebruikers bereiken in veilige en 'brandsafe' omgeving. Teads werkt samen met toonaangevende marketeers, bureaus en uitgevers via een team van meer dan 1.200 mensen, in 50 kantoren, verdeeld over meer dan 30 landen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid