Overslaan en naar de inhoud gaan

Philips laat tv's in VS door ander bedrijf verkopen

Philips draagt zijn televisieactiviteiten in de Verenigde Staten en Canada voor een periode van vijf jaar over aan het Japanse Funai.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook neemt het elektronicaconcern verdere maatregelen om de winstgevendheid van al zijn televisieactiviteiten te verbeteren. Funai gaat de komende vijf jaar televisies op de Noord-Amerikaanse markt brengen onder de merknamen Philips en Magnavox. Philips krijgt daarvoor royalties uitbetaald. De andere activiteiten in Noord-Amerika houdt Philips wel geheel in eigen hand.

related partner content for mobile comes here

Philips heeft door de grote concurrentie moeite de tv-tak winstgevend te maken in de VS. Het concern haalde vorig jaar een omzet van 1 miljard euro uit televisies in Noord-Amerika. Te weinig, vindt topman Kleiserlee.

Door de productie, marketing en verkoop van televisies in Noord-Amerika geheel uit te besteden, blijft Philips ervan verzekerd dat zijn merknaam behouden blijft op die belangrijke markt voor consumentenelektronica. De financiële risico's zijn vanaf september wel voor rekening van Funai (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in