Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe media tweede kernactiviteit Endemol

Tv-producent Endemol gaat de komende jaren fors investeren in interactieve televisie en entertainment voor mobiele telefonie en internet.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt bestuursvoorzitter John de Mol tegen het FD. Hij heeft hoge verwachtingen van interactieve tv en spelletjes via internet en mobiele telefonie. 'Endemol beschikt over de content en het netwerk om nieuwe media succesvol te kunnen exploiteren. Dat laten de eerste projecten zien.' Op dit moment zet de divisie nieuwe media 50 miljoen euro om, 6 procent van de totaalomzet van Endemol. Het ontwikkelen van een tweede kernactiviteit is nodig, omdat de groeimogelijkheden van tv-productie niet onbeperkt zijn, zegt De Mol. Afgelopen jaar was nog een topjaar voor Endemol. Het resultaat steeg volgens voorlopige cijfers met 60 tot 70 procent tot ongeveer 140 miljoen euro. De omzet van de tv-producent gaat richting 1 miljard euro. Voor 2002 zijn de verwachtingen minder hooggespannen. 'Voor televisie wordt het een lastig jaar. De economische stagnatie drukt de reclame-inkomsten en daarmee de nieuwe budgetten.'

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in