Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen reclame voor Coldplay

Coldplay heeft aanbiedingen afgeslagen voor het gebruik van songs van de band in reclame.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Britse band bracht afgelopen week zijn tweede album 'Rush of Blood to the Head' uit. In Groot-Brittannië kwam het album meteen op één en er zijn in een week al meer dan 270.000 exemplaren van verkocht. Er waren volgens Brandrepublic (Campaign) verzoeken om nummers te gebruiken van hun succesvolle vorige cd Parachutes in reclamespotjes, zoals Trouble en Yellow. Het zou om een reclamedeal van 55 miljoen Britse ponden gaan. ‘Op een dag als we geen geld meer hebben, zullen we op onze knieën kruipen en vragen of ze niet een van onze nummers in een reclame willen gebruiken’, grapt zanger Chris Martin in een interview op de Allstar website, onderdeel van CDNow. Martin laat blijken een hekel te hebben aan de vercommercialisering in de muziek en filmindustrie. ‘Kijk maar naar Austin Powers. Ze maken een derde film met precies dezelfde grappen. Ze hebben er slechts product placement aan toegevoegd.’ Eerder al hebben Radiohead en Oasis nee gezegd tegen gebruik van hun muziek in reclame.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in