Geen reclame voor Coldplay


De Britse band bracht afgelopen week zijn tweede album 'Rush of Blood to the Head' uit. In Groot-Brittannië kwam het album meteen op één en er zijn in een week al meer dan 270.000 exemplaren van verkocht. Er waren volgens Brandrepublic (Campaign) verzoeken om nummers te gebruiken van hun succesvolle vorige cd Parachutes in reclamespotjes, zoals Trouble en Yellow. Het zou om een reclamedeal van 55 miljoen Britse ponden gaan. ‘Op een dag als we geen geld meer hebben, zullen we op onze knieën kruipen en vragen of ze niet een van onze nummers in een reclame willen gebruiken’, grapt zanger Chris Martin in een interview op de Allstar website, onderdeel van CDNow. Martin laat blijken een hekel te hebben aan de vercommercialisering in de muziek en filmindustrie. ‘Kijk maar naar Austin Powers. Ze maken een derde film met precies dezelfde grappen. Ze hebben er slechts product placement aan toegevoegd.’ Eerder al hebben Radiohead en Oasis nee gezegd tegen gebruik van hun muziek in reclame.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid