Overslaan en naar de inhoud gaan

Chinezen dol op Perrier en San Pellegrino

China is Japan voorbij als grootste markt voor Perrier in Azië.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Chinezen drinken steeds meer water uit de fles. En dan kiezen ze vooral voor lokale merken; de top 5 lokale merken heeft samen 70 procent marktaandeel in handen.

related partner content for mobile comes here

Maar in het premium segment domineren geimporteerde merken. Er is namelijk een steeds grotere groep Chinezen die water koopt uit gezondheidsoverwegingen. En die groep kiest vooral voor internationale merken.

FMCG-bedrijf Nestlé bijvoorbeeld profiteert hier enorm van. Het bedrijf is eigenaar van de merken Perrier and San Pellegrino. China is Japan inmiddels voorbij als grootste markt voor Perrier in Azië. En er is nog steeds ruimte voor groei.

Volgens onderzoeksbureau Kantar Worldpanel, groeide de verkoop van verpakt water met 14 procent in de eerste helft van 2017. Een flinke stijging als je het vergelijkt met andere FMCG-producten: gemiddeld groeien die met 2 procent

‘Er gebeurt veel in de watercategorie, nu Chinese consumenten flessenwater zien als gezond product’, aldus Kantar Worldpanel.

Bron: South China Morning Post, Warc

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in