Overslaan en naar de inhoud gaan

Meganews print on demand

Meganews, een Zweedse uitgever van tijdschriften, introduceert een krantenverkoopmachine met toegang tot internet, die real time meer dan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De printtechnologie van Ricoh maakt deze toepassing mogelijk. De hele procedure, vanaf het moment van aankoop van een titel totdat er een vers gedrukt tijdschrift uit de machine rolt, duurt slechts twee minuten. Deze oplossing vermindert de distributie- en logistieke kosten voor uitgevers en is mede daardoor ook milieuvriendelijker.

related partner content for mobile comes here

Volgens een onderzoek van researchinstituut, uitgevoerd namens Meganews Magazines, is de hoeveelheid gegenereerde broeikasgassen in een Meganews-kiosk aanzienlijk minder. Tijdens de levenscyclus van een Meganews-tijdschrift ligt dat ongeveer zestig procent lager dan van een titel die op de traditionele manier wordt gedrukt en gedistribueerd. De reden hiervoor is dat gemiddeld veertig procent van de traditioneel gedrukte bladen niet wordt verkocht en dus wordt geretourneerd en direct naar de recycling gaat.

De komende zes maanden zal de stand worden getest op luchthavens, in hotels, ziekenhuizen, supermarkten en winkelcentra in Zweden. Het is nog niet bekend of het concept daarna verder internationaal wordt uitgerold.

'De transacties zijn gemakkelijk en veilig, omdat de aankoop op het scherm wordt gedaan met een creditcard', volgens Huib Kolen, Business Development Manager bij Ricoh Nederland. 'Dit product is een direct antwoord op de toenemende behoefte aan printing on demand. Het is ook een voorbeeld van daadwerkelijke innovatie en we zijn er trots op dat de technologie van Ricoh bijdraagt aan de tijdschriftproductie van de toekomst', aldus Kolen.

De Zweedse journalist en tv-bekendheid Lars Adaktusson, zijn broer Hans en hun bedrijf Meganews Sweden hebben het concept geïnitieerd. Enkele van de belangrijkste uitgevers van Zweden nemen deel aan het project, waaronder Bonnier Tidskrifter, Aller Media, Albinson & Sjöberg, LRF Media, IDG, Talentum en Medströms.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in