
Wacht even. Denk nu niet dat Burger King de enige vreetschuurketen is die een poging doet om zich sociaal te gaan gedragen. Want daar komt ons aller McDonald's. Die gaat nu voor haar tomaten één cent meer betalen. Uit vrije wil, zo maar. Wat een fantastische marketingmove. Dat zal het imago deugd doen.
Persbureau AP onthult dat de hamburgerkoning per pond ('pound') tomaten maar liefst één cent ('penny') meer zal betalen. En dat allemaal omdat dan de lonen van de tomatenplukkers omhoog kunnen.
Vacatures
Adviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBDat zijn immigranten, en dat maakt het gebaar van McDonald's extra mooi. De tranen springen mij, ex-tomaterplukker en -komkommersnijder, pardoes in de ogen.
McDonald's reageert op een sociaal appèl van pressiegroepen, waaronder katholieke kerken. Een derde partij gaat controleren of het geld goed terecht komt. En dat de arbeiders voortaan onder een overeenkomst vallen met goede voorwaarden.
Hoezee, extra ketchup vragen bij McDonald's de volgende keer!
En Burger King? Die wil er niet aan meedoen want ze zegt niet te kunnen controleren wat leveranciers uitvreten. Maar hoe zat dat dan met ddat diervriendelijk beestren afmaken van vorige week?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee