Overslaan en naar de inhoud gaan

Maria wilde niet kwetsen

De afbeelding van de heilige Maagd Maria met een dood konijn wilde schokken, niet kwetsen, schrijft Jos van de Pavert van Spring…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Spring Communication is verantwoordelijk voor de veelbesproken reclamecampagne van de Dierenbescherming. Die moet erop wijzen dat het meeste wild in Nederland onder erbarmelijke omstandigheden wordt gefokt. De reclame werd geweigerd door de NS en weekblad HP/De Tijd en leidde tot Kamervragen van het CDA. ‘I meant no harm’ schrijft hij als reactie in een ingezonden stuk. ‘Binnen de grenzen van de mij op de katholieke jongensschool ingestampte mores, hebben we getracht een campagne te maken die het geweten van de consument zou kunnen kietelen. Als ik daarmee mensen heb gekwetst, vraag ik hierbij vergiffenis voor mijn zonden. Nu ik me vrijwillig heb aangegeven en een volledige bekentenis heb afgelegd , hoop ik op strafvermindering dan wel een volle aflaat van de Reclame Code Commissie.’

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in