Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Kwart jongeren aangesproken door overheidscampagnes’

Acht op de tien jongeren vindt het goed dat de overheid aan voorlichtingscampagnes doet, maar slechts 23 procent voelt zich daadwerkelijk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek van Motivaction in opdracht van Sanoma Uitgevers Young onder ruim 1.000 jongeren (15 t/m 19 jaar) en aanvullend kwalitatief onderzoek. Van hen vindt 78 procent het goed dat de overheid dergelijke campagnes uitvoert. Veel ondervraagden denken dat de overheid medeverantwoordelijk is om hen op hun gedrag aan te spreken. Een op de vier ziet juist geen rol voor de overheid weggelegd en vindt het een verantwoordelijkheid voor zichzelf en de ouders.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek komt verder naar voren dat slechts twee van de tien jongeren het goed zouden vinden als ze vanaf 16 jaar al mogen stemmen. Ze hebben andere interesses dan politiek en vinden zichzelf te jong voor deze verantwoordelijkheid. Bovendien vinden ze de overheid niet geloofwaardig en te soft in de aanpak van bijvoorbeeld criminaliteit.

De resultaten van het onderzoek werden deze week gepresenteerd tijdens de door Sanoma Uitgevers Young en Politiek Online georganiseerde ‘expertmeeting overheid en jongerencommunicatie’. Naar aanleiding van de uitkomsten zullen overheidsmedewerkers discussiëren over effectievere overheidscommunicatie. Tijdens de bijeenkomst zal Martijn van Dam, Tweede Kamerlid voor de PvdA en politiek talent van het jaar, zijn visie op jongeren geven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in