Overslaan en naar de inhoud gaan

Interactieve mobiele campagnes scoren 2,5 maal hogere CTR

Benchmark onderzoek over mobiel adverteren in Nederland toont sterke invloed van interactie op Click Through Ratio (CTR),
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het benchmark rapport dat vandaag is gepubliceerd door reclametechnologiebureau Weborama zijn de gemiddelde ratio’s meegenomen van ruim driehonderd mobiele rich media campagnes.

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek vergelijkt de invloed op de resultaten van campagnes door de inzet van smartphones of tablets, verschillende operating systemen, formaten en interactieve elementen.

Hieruit blijkt dat de CTR van mobiele advertenties met een interactief element aanzienlijk beter scoren. Rich media campagnes zouden gemiddeld 2,5 keer meer doorkliks leveren dan campagnes zonder interactief element.

Grote formaten worden het meest ingezet en dit is terecht, aldus Weborama, want grote formaten scoren significant beter. Dit zou overigens niet zozeer komen door het formaat, als wel door het feit dat grote formaten zich beter lenen voor interactieve elementen.  Van de interactieve elementen is display campagnes, is video de meest voorkomende (25%).

Het onderzoek laat verder zien dat HTML5 nog lang niet door alle adverteerders is opgepakt. Weborama ziet daar overigens wel snel verandering in komen. Beahlve dat HTML 5 meer interactieve mogelijkheden biedt in display banners, zal ook de aanstaande blokkering van Flash op Chrome en Firefox voor een sterke groei zorgen in de tweede helft van 2015.

Download het volledige benchmark rapport.

 

 

 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in