Overslaan en naar de inhoud gaan

Diepste dip in smartphoneverkopen Samsung

De oorzaak van de omzetval is het spontaan ontbrandende paradepaardje, de Galaxy Note 7.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Samsung heeft de afgelopen drie maanden zijn grootste dip in smartphoneverkopen ooit achter de rug. De Koreaanse technologiegigant kreeg in die periode problemen met zijn toptoestel Galaxy Note 7, dat spontaan kon .

related partner content for mobile comes here

Lees

de rondvraag &;Blijvende merkschade voor Samsung door ontploffende smartphones?&;

;Blijvende merkschade voor Samsung door ontploffende smartphones?&

;

;

 

Het kwartaal begon nog goed voor Samsung, meldt onderzoeksbureau Gartner donderdag. De verkopen daalden uiteindelijk met 14,6 procent tot 71,7 miljoen smartphones, nadat de fabrikant zijn paradepaardje in het geheel moest terugtrekken wegens aanhoudende problemen. De Note 7 is overigens niet het belangrijkste model van Samsung, dat zijn de twee varianten van de Galaxy S7.

Samsung blijft veruit de grootste smartphonemaker ter wereld, al liep het marktaandeel wel terug van bijna 24 procent tot iets meer dan 19 procent. Nummer twee Apple liep niet veel in, want de iPhone-maker zag zijn verkopen ook met 6,6 procent dalen. Het marktaandeel van Apple daalde van 13 tot 11,5 procent. De Chinese fabrikanten die de top vijf completeren groeiden wel.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in