Overslaan en naar de inhoud gaan

Communicatie Poll: de mediacode van de Oranjes

Nieuwe Revu heeft gebroken met de mediacode van de Oranjes, en plaatst foto’s uit het privé-leven van het Koninklijk Huis. De RVD sleept…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De mediacode is in 2005 ingesteld om te voorkomen dat de paparazzi de leden van het Koninklijk Huis zouden stalken in hun privé-leven. De afspraak werd dat de Oranjes een paar keer per jaar poseren voor de media, die dan hun plaatjes kunnen schieten. Foto’s die buiten de officiële persmomenten om zijn gemaakt worden niet geplaatst.
‘Een kwalijke situatie’, aldus Nieuwe Revu. ‘Wij doorbreken deze week de mediacode van de Oranjes, die wat ons betreft niet past in een moderne democratie.’
Het blad vindt dat het er nu eenmaal bij hoort dat er door het jaar heen foto’s van de Oranjes worden geschoten, ook tijdens privé-momenten. Die hebben immers de lusten van hun bevoordeelde positie, en moeten de lasten er ook van dragen.

related partner content for mobile comes here

Stelling: Het is terecht dat Nieuwe Revu heeft gebroken met de mediacode van de Oranjes.
Ja, de Oranjes zijn publieke personen. Daar hoort bij dat ze altijd gefotografeerd kunnen worden.
Nee, de media hebben tijdens de persmomenten de kans foto’s te schieten. Dat is voldoende.
Ga naar de rechter kolom van de site en stem.

Interview PWA en Máxima
De vorig poll ging over het interview met Willem-Alexander en Máxima. De stelling was: De RVD kan voortaan beter zelf het interview met het koninklijk paar doen. De meeste mensen waren het hier niet mee eens. 71 procent van de stemmende bezoekers houdt graag vast aan het interview en vindt het een goede wijze om de nieuwe koning te leren kennen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in