Overslaan en naar de inhoud gaan

Bod op voetbalrechten NOS fors hoger dan bod commerciëlen

NOS-directeur Jan de Jong: 'Alleen met voetbal blijft de publieke omroep echt breed, van iedereen.'
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bod dat de NOS heeft uitgebracht op de samenvattingen van de eredivisie, ligt miljoenen euro’s hoger dan het bod van de commerciële zenders. Dat melden landelijke media. Eredivisie Media & Marketing (EMM), het bedrijf dat alle voetbalrechten beheert, had woensdag als deadline gesteld voor biedingen op de uitzendrechten. Fox het Amerikaanse mediaconcern van Rupert Murdoch, is grootaandeelhouder van EMM.

related partner content for mobile comes here

Ingewijden zeggen dat de NOS tegen de 20 miljoen euro per jaar biedt voor de samenvattingen. Dat zou twee keer zoveel zijn als de biedingen van SBS en RTL. De commerciële omroepen kijken naar het reclamegeld dat er aan het voetbal is te verdienen. Het zou gaan om maximaal 10 miljoen euro.

Het hoge bod van de NOS heeft in de Tweede Kamer direct tot ophef geleid. Ton Elias van de VVD sprak dinsdag zijn twijfel uit of de publieke omroep veel geld zou moeten uittrekken voor voetbal, terwijl de rest van Hilversum het met minder moet doen. De reactie van NOS-directeur Jan de Jong is dat de NOS ‘net zo hard meebezuinigt.En dat doen we op de sportrechten.&; Hij staat op het standpunt dat alleen met voetbal de publieke omroep echt breed, van iedereen blijft. Minder voetbal betekent volgens hem dat de Ster minder inkomsten genereert en dat er zo minder geld voor andere programma’s beschikbaar is.

De Jong wil hooguit één groot voetbalcontract binnenhalen. &;Het liefst de eredivisie, anders de Champions League.&;

Bron: NRC

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in