Performance en Branding advertenties voor automerken

Lees meer over hoe de klantreis is veranderd bij de aanschaf van een auto en hoe merken hun boodschap moeten personaliseren.

Download onze Automotive Whitepaper

De aanschaf van een auto is een complexe klantenreis met meerdere stadia. Hoewel de meeste kopers, verrassend genoeg, geen voorkeur hebben voor een merk of model wanneer ze hun reis beginnen, bewegen ze zich nu sneller door de marketing funnel dan voorheen. Van 2017 tot 2019 daalde de tijd die aan het aankoopproces wordt besteed van 118 dagen naar 96 dagen, en de tijd die online aan onderzoek wordt besteed daalde van 13u 48m naar 13u 06m.

Wist u dat?
- Meer dan de helft van de autokopers aangeeft dat videocontent had geholpen tijdens de overwegingsfase van hun kooptraject.
- 73% van de merkgerelateerde video's zijn minder dan 1 minuut lang.
- 64% van de mensen die autogerelateerde videocontent bekijken, zegt dat formats zoals 360°-video hen ertoe kunnen aanzetten een auto te kopen zonder een proefrit te maken.
- 66% van de potentiële klanten gebruikt de website van de fabrikant als eerste bron van informatie. 

Automerken hebben dus mogelijkheden om de keuzes van kopers te beïnvloeden in elke fase van de klantenreis, maar ze moeten het juiste type campagnes inzetten zodat op elke stap in het aankoopproces de juiste performance of branding boodschap wordt getoond.

Een overzicht van de klantreis en de juiste balans tussen branding en performance voor autofabrikanten

Hier staat in 1 overzicht hoe je consumenten in verschillende stadia van het aankoopproces kunt betrekken.

Personalized marketing at scale: Pas de boodschap aan in de marketing funnel
Automotive Klantreis Overzicht

De veranderende rol van advertenties bij het opbouwen van merkbekendheid voor autofabrikanten

Naarmate de auto-industrie verandert, wordt het steeds belangrijker voor autofabrikanten om gericht te communiceren met een boodschap die past bij waar de consument zich bevindt in de klantreis. Naamsbekendheid opbouwen gaat niet over de vraag of mensen het logo herkennen en of ze weten dat je economy, family-first, of luxe auto's bouwt. Merkbekendheid bouwen is van cruciaal belang voor het vitaal en relevant houden van uw merk.

  • Nieuwe producten: Brand awareness advertenties voor autofabrikanten zijn vooral populair voor elektrische en hybride voertuigen, waardoor automerken kunnen laten zien hoe ze evolueren
  • Nieuwe diensten: Als je nieuwe garanties, diensten of deals hebt geïntroduceerd, laat middels brand awareness inzet kunnen mensen te weten komen over deze verbeteringen
  • Nieuwe touchpoints: Online onderzoekers en kopers hechten waarde aan zaken als een live chat met verkopers, virtuele proefritten en online autoconfigurators. Merkbekendheid opbouwende campagnes brengen mensen op de hoogte van deze nieuwe touchpoints
  • Visies voor de toekomst: Als uw merk toezeggingen doet om te veranderen, is het van vitaal belang om uw huidige en toekomstige klanten te laten weten in welke richting u gaat, vooral omdat milieuoverwegingen een belangrijk onderdeel kunnen zijn van het beslissingsproces voor veel moderne kopers
     

Effectieve branding en performance advertenties voor automerken

RTB House verzorgt performance en awareness campagnes voor automerken. Het aantal campagnes in de sector is de afgelopen jaren snel gegroeid omdat onze expertise grote automerken aantrekt.

  • Honda wilde het juiste type content leveren aan potentiële Honda rijders met verschillende intentie niveaus. De Full-Funnel Marketing Oplossing van RTB House was in staat om aankoop intent te meten aan de hand van surfgedrag en vervolgens de juiste boodschap te tonen. De campagne leverde 300% meer op dan de vooraf gestelde KPI's, verhoogde de bekendheid met 90% onder nieuwe gebruikers en zag 3 keer hogere algemene gebruikersbetrokkenheid. 
  • Audi wilde innoveren door merkbekendheid advertenties in te zetten voor het Q5-model op Connected TVs. Door potentiële Audi rijders te targetten op connected TVs en interesse te laten tonen door gemakkelijk naar de site te gaan, werd veel dealer en site traffic gegenereerd/ RTB House leverde een geotargeted connected TV (CTV) en over-the-top (OTT) campagne om het bereik via streaming content efficiënt te maximaliseren. QR-codes in de advertenties boden gebruikers een nieuwe manier om zich te verbinden en resulteerden in meer website & dealer bezoeken.


Wij zijn experts in reclame voor de automotive industrie. Als u meer wilt lezen over onze gedachten, download dan de Auto Industry Digital Advertising Guide en zie wat de toekomst in petto heeft.

RTB House is een ad-tech bedrijf met kantoren in 30 landen dat state-of-the-art (re)targeting technologie levert voor A-merken. Onze eigen ad buying engine wordt aangedreven door Deep Learning algoritmes en helpt toonaangevende adverteerders uitstekende resultaten te genereren om hun doelstellingen op korte, middellange en lange termijn te bereiken. We geloven in personalization-at-scale en bewijzen dit door kostenloos dynamische video en display creatives te maken die voor onze klanten een incrementeel sales en branding effect leveren.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →