Overslaan en naar de inhoud gaan

Jaar na jaar op je donder van Wakker Dier, wat doet dat met het merk Albert Heijn?

Albert Heijn moet beter, zegt Wakker Dier, kán ook beter, zegt de branche, maar de reputatie? ‘Die wordt door de plofkip niet…
Albert Heijn is Liegebeest van het Jaar 2019
Albert Heijn is Liegebeest van het Jaar 2019
© Wakker Dier
Albert Heijn is Liegebeest van het Jaar 2019
Albert Heijn is Liegebeest van het Jaar 2019
© Wakker Dier

Hoge bomen vangen veel wind. NGO’s als Wakker Dier zijn dan ook vaak geneigd om hun pijlen te richten op grote bedrijven, want: meer reuring. Wakker Dier hamert er bij Albert Heijn al jaren (onder andere) op dat het de leefomstandigheden van de kip moet verbeteren. Aan de acties en campagnes in de afgelopen jaren, werd onlangs de uitreiking van de Liegebeest van het Jaar toegevoegd. Altijd fijn (not). Sterk ingekookt (het gaat hier altijd om complexe dingen met veel voors en tegens van beide kanten), vindt Wakker Dier dat de kippen die bij Albert Heijn in het koelschap liggen bij leven te weinig ruimte kregen, én dat Albert Heijn het minst doet om het leven van kippen te verbeteren. ‘Minder zelfs nog dan Aldi.’ (Waaruit maar weer eens blijkt dat het retailmerk Aldi nog veel werk te verzetten heeft. ‘Als je het slechter doet dan Aldi, dan moet het wel rampzalig zijn.’)

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Negeer

Wakker dier eist een diervriendelijke omgeving voor het toekomstige vlees. Een beetje hetzelfde als van nazis eisen om de gaskamers comfortabel in te richten. Een door en door hypocriete bende. Negeren!!!!

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in