Tijdens het Marketing & Insights Event (MIE) deelt Ipsos de onderzoeksuitkomsten. In de aanloop daar naartoe presenteren we alvast één van de grootste mythen over millenials, namelijk: millenials zijn ‘digital natives’ en ‘digital natives’ zijn millenials.
'Digital native' wordt vaak als synoniem voor millenial gebruikt. Dit komt voort uit twee onterechte aannames. Ten eerste de aanname dat alle millennials hetzelfde zijn wat betreft hun technologiegebruik en -houdingen, en ten tweede dat het gebruik van techniek door oudere generaties er heel anders uitziet dan dat door millenials. Niks is minder waar. Gegevens over internetgebruik in Europa laten zien dat de overgrote meerderheid van de 16 tot 24- jarigen en 25 tot 34-jarigen (overwegend Millennial-leeftijdsgroepen) via elk apparaat op elke locatie toegang heeft tot het internet. Dit patroon herhaalt zich onder de leeftijdsgroep van 35 tot 54-jarigen. (Voornamelijk generatie X). De daling van de internettoegangscijfers begint pas bij oudere groepen.
Oudere millennials staan dus dichterbij de jongere generatie X-leden dan bij het jongere deel van hun eigen generatie. Dus om te veronderstellen dat alle millennials dezelfde houding tegenover technologie delen, of dat ze verschillend zijn in alle aspecten van technologiegebruik, is een oversimplificatie.
Benieuwd naar meer mythes en waarheden over Millenials? Bezoek dan de lezing ‘Millennials Myths and Realities’ op het MIE.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!