Alle stappen die een Startpagina bezoeker zet binnen Startpagina.nl worden nauwkeurig bijgehouden om ervoor te zorgen dat de content op Startpagina.nl kan worden geoptimaliseerd. Zo worden veel inzichten verkregen in het (koop)gedrag van de bezoekers en dus ook van jouw klant. Je vindt hieronder inzichten uit de travel branche, maar Startpagina.nl kan ook voor andere branches de informatie over het gedrag van haar bezoekers met je delen.
Startpagina Search customer journey voor de travel branche
- De periode van oriëntatie tot conversie binnen Startpagina duurt gemiddeld 10,4 dagen, waarna er tussen de laatste klik en de daadwerkelijke conversie nog 1,8 dag zit. Binnen deze periode vallen er gemiddeld 9,5 kliks. Deze kliks vallen zowel op Startpagina (gemiddeld 2,3 kliks) als binnen Startpagina Search (gemiddeld 7,2 kliks).
- 80% van de conversies binnen de travel branche op Startpagina Search zijn branded. Dit betekent dat een conversie valt via een branded zoekterm, zoals TUI met conversie bij adverteerder TUI.
- Opvallend is dat bij 86% van de conversies het eerste touchpoint non-branded is. Een dergelijk pad kan zowel gestart zijn met een generieke zoekterm, zoals de zoekterm ‘vakantie Griekenland’. Het is ook mogelijk dat de bezoeker van Startpagina.nl op de homepagina klikt op de ene reisaanbieder, waarna later de conversie bij een andere reisaanbieder binnen Search valt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!