The Coca-Cola Company heeft met ingang van april alle campagnes gestaakt van de merken die onder het concern vallen. Volgens Coca-Cola staan ‘in deze uitzonderlijke tijden de veiligheid en de gezondheid van onze medewerkers en de samenleving op de eerste plaats’.
Het concern schenkt nu in plaats van te adverteren, samen met de bottelpartners en The Coca-Cola Foundation, wereldwijd meer dan 120 miljoen dollar om de hulpverlening in de getroffen gemeenschappen te ondersteunen in de strijd tegen Covid-19. Ter vergelijking: Coca-Cola zou de laatste 5 jaar gemiddeld 3,6 miljard euro aan reclame en marketing uitgeven, ofwel 300 miljoen euro per maand.
Hoelang de reclamestop van Coca-Cola gaat duren is nog niet bekend.
Kwetsbare groepen en zorgpersoneel
De donaties gaan naar de aankoop van beschermingsmiddelen en medische hulpmiddelen, en het bieden van drank en voedselpakketten aan kwetsbare groepen en zorgpersoneel.
‘We doen dit omdat we geloven dat dit de juiste keuze is en omdat we alleen door samen te werken een verschil kunnen maken’, schrijft Coca-Cola in een bericht dat onder andere op sociale media wordt gedeeld,
In Nederland samenwerking Rode Kruis
In Nederland kijkt Coca-Cola met het Nederlandse Rode Kruis naar de hulp die dit biedt en hoe het financiële steun vanuit The Coca-Cola Foundation kan krijgen.
Het Rode Kruis in Nederland biedt onder meer ondersteuning aan GGD’s en ziekenhuizen en werkt aan centrale inzameling van beschermingsmiddelen en medische hulpmiddelen.
Zodra de donatie is toegekend zal Coca-Cola hier mededelingen over doen, stelt Kirsten van Zandwijk, communicatiedirecteur van Coca-Cola Nederland. 'Onze focus ligt in deze periode op actie, niet op communicatie.'
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!